سه روایت از وضعیت تولید در سال جدید؛ خوب در رضوی، سرمازدگی در جنوبی، مناسب در کل!

تولید زعفران در سال جدید رکورد می زند؟

سه روایت از وضعیت تولید در سال جدید؛ خوب در رضوی، سرمازدگی در جنوبی، مناسب در کل!

در حالیکه جهاد کشاورزی، با تاخیر بسیار زیادی وضعیت تولید محصولات از جمله زعفران را اعلام می کند، گمانه ها درباره وضعیت تولید در سال جاری زیاد است. خبرها از شهرستان های مختلف خراسان رضوی از مطلوبیت وضعیت آب و هوایی و همچنین تولید مناسب حکایت دارد. اما از خراسان جنوبی، خبر سرمایزدگی رسیده است.


به گزارش دنیای زعفران، مشاهدات میدانی حکایت از وضعیت مناسب تولید زعفران در شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و کاشمر حکایت دارد. به گونه ای که احتمال عبور تولید از 400 تن هم می رود. در هیمن رابطه ناصرپور، معاون توسعه بازار بورس کالا، با اشاره به این که برای سالجاری دورنمای بازار محصولات کشاورزی مطلوب ارزیابی می‌شود و با توجه به بارش‌های فعلی این امیدواری‌ها حتی تقویت شده است، افزود: برای بازار زعفران نیز سال خوبی پشت سر گذاشته شد و وضعیت این بازار به معنی تحول در حوزه معاملات محصولات کشاورزی بر پایه ابزارهای مالی در بورس کالا بود.

خسارت سرما به ۳۲۰۰ هکتار از مزارع زعفران خراسان جنوبی

با این حال، مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خسارت سرما به سه هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع زعفران استان طی آبان ماه گذشته خبر داد. رضا یزدان مهر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اثر وقوع سرما و یخبندان در تاریخ ۱۲ آبان ماه گذشته بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع زعفران استان خسارت دیدند.

رئیس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، میزان این خسارات را بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: بیشتر حجم این خسارات در شهرستان های سربیشه، خوسف، زیرکوه و قاین بوده است.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید