احتکار داریم اما جزئیاتی درباره آن نمی دانیم!

یکی از اعضای شورای ملی زعفران که پیشتر ادعای احتکار زعفران توسط برخی را مطرح کرده بود، در برابر پرسش خبرنگاران درباره این موضوع می گوید که آما و اطلاعاتی در این رابطه در دست نیست!


حسینی که اواخر مردادماه گفته بود: برخی افراد سودجو  پس از گذشت چند ماه از  نگهداری زعفران در انبارها قصد عرضه کالا در بازار را دارند تا بتوانند سودهای هنگفتی را به جیب بزنند، اکنون در پاسخ به این سوال که آیا آمار دقیقی از میزان احتکار زعفران در دسترس است، بیان کرد: آمار دقیقی در این زمینه در دسترس نیست، اما به هر حال احتکار کنندگان بازنده هستند چرا که کیفیت زعفران‌های احتکار شده به سبب نگهداری در انبار و گذشت یکسال از تولید آنها در حد استاندارد نیست.

حسینی افزود: هم اکنون خریداران داخلی و خارجی منتظر ورود محصول نو به بازار هستند و از این رو تنها در حد مصرف مورد نیاز روزانه خود زعفران خریداری می‌کنند با این وجود احتکار کنندگان و افرادی که درصدد برهم زدن نظم بازار هستند، در هفته‌های آتی با مشکلات جدی روبه‌رو خواهند شد چرا که خریداری برای محصول آنها وجود ندارد. عضو شورای ملی زعفران در پایان با اشاره به اینکه همزمان با ورود محصول نو به بازار کسی خریدار زعفران سال پیش دلالان نیست ، تصریح کرد: براین اساس افراد سودجو با شیوه‌های متقلبانه و مخلوط کردن زعفران نو با کهنه محصول خود را روانه بازار خواهند کرد که در نهایت این امر مشکلات متعددی نظیر کاهش اعتماد خریداران داخلی  و خارجی به زعفران ایرانی را به همراه خواهد داشت.

تولید کم است!

حسینی از اعضای شورای ملی زعفران با انتقاد از عدم تولید واقعی زعفران در کشور بیان کرد: هم اکنون متوسط تولید زعفران در هر هکتار کمتر از 4 کیلو است در حالیکه علی‌رغم شرایط بد خراسان در 30 سال گذشته، متوسط برداشت 6 تن در هکتار بوده است، به همین دلیل انتظار می‌رود بحث ترویج با جدیت بیشتری دنبال شود تا به تولید واقعی دست یابیم. وی مجموع تولید زعفران کشور را 400 تن اعلام کرد و گفت: این درحالی است که ظرفیت تولید زعفران دو برابر میزان کنونی است. وی در بخش دیگر سخنان خود حداقل قیمت هر کیلو زعفران  دسته‌ای را 4 میلیون و 100 تا 4 میلیون و 200 هزار و حداکثر زعفران پوشال 5 میلیون و 300 تا 8 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت شفافی در بازار وجود ندارد و افراد با نرخ‌های دلخواه اقدام به عرضه محصول در بازار می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید