تحلیل روزانه تحولات بازار آتی؛ 20/۶/۹۷ – قدرت گرفتن آبان و دی در روز پایانی “شهریور”

تحلیل روزانه تحولات بازار آتی؛ 20/۶/۹۷ – قدرت گرفتن آبان و دی در روز پایانی “شهریور”

دیروز 20 شهریورماه آحرین روز معاملاتی قرارداد آتی زعفران در سررسید شهریورماه بود و در پایان معاملات دیروز این قرارداد غیرفعال شد. البته قیمت زعفران در این قرارداد باز هم صعودی بود اما موقعیت های باز در این قرارداد بیش از 2500 واحد کاهش یافت. با این حال همه نماگرها – قیمت، موقعیت های باز، حجم و ارزش- در قراردادهای تحویل دیماه و آبان ماه رشد کرد. این در حالی است که روز دوشنبه حجم و ارزش معاملات در این قراردادها به شدت کاهش یافته بود.


تحلیل قیمت؛ خداحافظی شهریور در اوج

قیمت هر گرم زعفران نگین در قرارداد تحویل شهریور دیروز هم در حداکثر قیمت قرار گرفت و به 9730 تومان رسید. موضوعی که با توجه به قیمت 9904 تومانی زعفران نگین در قرارداد گواهی سپرده در پایان معاملاتی دیروز، نشان می دهد، اتی شهریور تا آخرین لحظه تلاش کرد تا اختلاف قیمتی با گواهی سپرده را از بین ببرد.

 

افزایش موقعیت های باز

طبق جدول زیر موقعیت های باز در قراردادهای فعال باقیمانده( دی و آبان) دیروز رشد کرد که می تواند تاییدی بر تداوم روند در معاملات امروز باشد.

 

بازگشت حجم و ارزش به بالای 100 میلیارد تومان

حجم و ارزش معاملات در قراردادهای دی و آبان، بعد از سقوز شدید در روز دوشنبه، دیروز به روند قبل از آن بازگشت و در هر دو قرارداد حدود 150 میلیارد تومان معامله انجام شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما