تحلیل معاملات زعفران در بورس کالا؛ 21/6/97 ؛ صف خرید نقدی، رشد لرزان آتی

تحلیل معاملات زعفران در بورس کالا؛ 21/6/97

صف خرید نقدی، رشد لرزان آتی

همانگونه که جدول پیش نگر قیمت دنیای زعفران در تحلیل قبلی پیش بینی می کرد، روز چهارشنبه قیمت طلای سرخ در همه بازارها صعودی بود. جزئیات قیمت در روز چهارشنبه و تحلیل روندهای آینده را در ادامه بخوانید.


تحلیل قیمت؛ پیشی گرفتن نقدی از آتی

دیروز در حالیکه از بازار نقدی اخباری مبنی بر نوعی تلاطم در بازارها شنیده می شد و قیمتها در این بازار رشد قابل توجهی را ثبت کرد، بازارهای کاغذی (سپرده و آتی) با قدرت به رشد خود ادامه دادند. البته وضعیت در گواهی سپرده متفاوت از آتی بود. نمادهای گواهی سپرده همگی در حداکثر قیمت و با صف خرید معامله شدند اما آتی ها متعادل شدند و در حدود 2 درصد ( 1 درصد کمتر از سقف مجاز روزانه) معامله شدند.

تحلیل موقعیت های باز؛ تقویت نشانه های ضعف در آتی

موقعیت های باز در قراردادهای آتی، به معنی تعداد تعهدات خرید و فروش افراد (خرید یا فروش زعفران در سررسید قرارداد) است که تاکنون ملغی نشده است. دیروز تعداد این موقعیت ها در هر دو سررسید آبان و دی کاهشی بود. موضوعی که می تواند به معنی تغییر روند در هفته آینده تلقی شود. البته جدول پیش نگر پیشنهادات دیگری دارد.

جدول پیش نگر؛ همچنان سبز؛ اما…

جدول پیش نگر دنیای زعفران که دیروز عمدتا سبز بود، امروز خانه های خاکستری و قرمز بیشتری دارد اما همچنان سبز غالب است. لذا در هفته آینده باید منتظر رشد قیمت ها یا نهایتا متعادل شدن بازار بود.

حجم و ارزش؛ آرامش در اوج

جداول زیر وضعیت حجم و ارزش معاملات آتی را هم نشان می دهد، چنانچه واضح است با رشد ارزش معاملات به بیش از 150 میلیارد تومان از اواسط این هفته، حجم در همین سطح باقیمانده است و سیگنال مشخصی صادر نمی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید