صف خرید زعفران در همه قراردادها؛ موج هیجان بازارهای مالی، به زعفران رسید

تحلیل معاملات زعفران در بورس؛ شنبه 24 شهریور 97

با با کمی تاخیر و به صورتی نگران کننده

موج هیجان بازارهای مالی، به زعفران رسید

تحلیل بازار به دلیل غلبه هیجان کار آسانی نیست. دیروز در بازارهای سپرده و آتی، تقریبا همه نمادها صف خرید بودند. اگرچه دلایل بنیادین بسیاری برای رشد قیمت زعفران وجود دارد اما این حرک ت سریع و هیجانی ممکن است عواقب منفی بسیاری داشته باشد؛ از جمله: 1- عقبگرد سریع و ناگهانی و متضرر شدن برخی افراد مبتدی 2- سواستفاده برخی مخالفان حضور زعفران در بورس. موضوعی که امید هست با مداخله ناظر بازار، مثلا از طریق تغییر دامنه نوسان روزانه، رفع شود.


جدول پیش نگر سبز و خنثی است اما احتیاط کنید

چنانچه جدول پیشنگر نشان می دهد، همچنان عوامل بنیادین قوی برای رشد قیمت زعفران وجود دارد اما این عوامل باید در بلندمدت و در روندی منطقی اثر خود را بر قیمت نشان دهند. رفتار هیجانی این روزها، احتیاط می طلبد. این شرایط در بسیاری از نمادهای بورسی هم وجود دارد. به نظر می رسد با فروکش کردن تلاطم در بازار ارز و سکه، بازارهای مالی رسمی (بورس، فرابورس و قراردادهای مشتقه) اکنون به کاهش ارزش پول واکنش نشان می دهند.

رشد حداکثری قیمت، کاهش حجم و ارزش

جداول مربوط به قیمت، حجم، ارزش و موقعیت های باز در ادامه نشان می دهد که قیمت در حداکثر مقدار رشد کرده است. البته به خاطر وجود صف خرید (نبود فروشنده)، حجم و ارزش معاملات افت شدیدی داشته است. موقعیت های باز هم رشد کرده است که در حالت طبیعی نشانه ادامه روند است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید