با وجود برخی مقاومت ها، مجلس از معاملات زعفران در بورس حمایت می کند

با وجود برخی مقاومت ها، مجلس از معاملات زعفران در بورس حمایت می کند

واقعی شدن قیمت زعفران به نفع کشاورزان است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه واقعی شدن قیمت زعفران به سود کشاورزان است، گفت: با واقعی شدن قیمت زعفران و اطلاع رسانی مناسب، سود اصلی نیز به جیب کشاورزان می‌رود.


نورمحمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اظهار کرد: طی چند وقت گذشته بر اساس جلسات برگزار شده در کمیسیون کشاورزی، تاکید شد که بورس یکی از بهترین روش‌ها در حمایت از کشاورزان و تسهیل امور تجارت محسوب می شود و بهتر است تا بیشتر معاملات از طریق فرآیند بورس کالا صورت گیرد. سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بر عرضه عمده محصولات کشاورزی در بورس کالا تاکید کرد و افزود: به طور طبیعی تغییر روند معاملات و فرآیند عرضه محصولات کشاورزی در ابتدای کار با دشواری‌ها و حتی مقاومت‌هایی مواجه است، اما این اتفاق به نفع صنعت کشاورزی و کشاورزان خواهد بود و با این کار، سود واقعی حاصل از تولید محصولات به دست کشاورزان می‌رسد.

سواستفاده تجار از ناآگاهی کشاورزان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشاورزان از این طریق فرصت لازم را پیدا می کنند تا از طریق تعاونی، محصولات خود را در بورس عرضه کنند که این اقدام باعث می شود تا کشاورزان دیگر مجبور به فروش محصولات خود با قیمت‌های ارزان به دلالان نباشند.

تربتی نژاد در پایان عرضه محصولی همچون زعفران در بورس را به سود کشاورزان عنوان کرد و گفت: هر ساله تجار از ضعف آگاهی کشاورزان زعفرانکار استفاده می‌کنند و با پیشنهاد قیمت‌های پایین اقدام به خرید محصول و صادرات با قیمت‌های بالا می‌کنند؛ در این روند سود اصلی به جیب تجار می‌رود، اما با واقعی شدن قیمت زعفران و اطلاع رسانی مناسب، سود اصلی نیز به جیب کشاورزان می‌رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید