ثبت رکوردهای جدید قیمتی در معاملات آتی زعفران

ثبت رکوردهای جدید قیمتی در معاملات آتی زعفران

هر کیلو زعفران تحویل آبان و دی؛ 15.2 و 23.8 میلیون تومان

طی معاملات روز سه شنبه، قیمت زعفران در قراردادهای آتی تحویل دی و آبان برای اولین بار به سطوح بی­سابقه 23.8 و 15.2 میلیون تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. موضوهی که با توجه به رشد قیمت ارز و صادراتی بودن محصول زعفران، کاملا طبیعی است و البته هنوز نه زعفران نقدی و نه حتی آتی، خود را با واقعیت های جهش نرخ ارز تطبیق نداده است.


طی معاملات روز سه شنبه با رشد مجدد نرخ ارز به حدود 15 هزار تومان، مجددا هیجان رشد قیمتها حاکم شد و زعفران هم از این هیجان بی نصیب نماند. اگرچه در این دور، بازارها با احتیاط بسیار بیشتر و البته سطح تحلیل بالاتری اقدام به معامله در قیمت های بالاتر می­کنند. اگرچه این رشد کوتاه مدت متاثر از رشد نرخ ارز در بازار است اما نباید فراموش کرد که زعفران همچنان خود را با نرخ های جدید ارز تطبیق نداده است.

در معاملات سه شنبه، با وجود رشد نرخ ها، موقعیت های باز (قراردادهای تسویه نشده) هم رشد کرد. موضوعی که در کنار رشد نرخ ارز می تواند نشانه تداوم روند صعودی بازار باشد. البته با توجه به شکنندگی بازار ارز و غلبه هیجان، این احتمال نیز قوی است که اصلاح قیمت زعفران از معاملات هفته بعد آغاز شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید