صنعت زعفران در هفته ای که گذشت

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 14, 1397
  • اخبار

مروری خبری-تحلیلی بر تحولات صنعت طلای سرخ

صنعت زعفران در هفته ای که گذشت

مهمترین تحولات صنعت زعفران در هفته گذشته را می توان در اعلام وضعیت صادرات زعفران در نیمه اول امسال و همچنین ثابت قیمت در این هفته خلاصه کرد.


ثابت قیمت با وجود سقوط ها و صعودهای تند

زعفران در هفته گذشته با تجربه دو نیمه کاملا متفاوت، مجموعا، در سطح قیمت های هفته قبل باقی ماند. نیمه اول هفته اکثر بازارها کاهشی بود اما در دو روز پایانی ورق برگشت؛ زعفران نیگین به همان سطح 20 هزار 900 تومان برگشت و سایر نمادها هم عموما در سطح هفته اول مهر تثبیت شدند.

رشد 33 درصد صادرات زعفران

طبق آخرین آمار گمرک در نیمه اول امسال 95.8 تن زعفران به ارزش 123 میلیون دلار از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  33 درصد رشد دارد.

اعلام زمان برگزاری جشنواره عکس زعفران در تربت حیدریه

چهارمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه با هدف معرفی زعفران به عنوان محصول پایه این خطه که بزرگترین تولید کننده طلای سرخ کشور و جهان است و کمک به افزایش سرانه مصرف زعفران، روزهای 18 تا 22 آبان ماه امسال در تربت حیدریه برگزار می شود.

پیش بینی تولید 400 تن زعفران در سال جاری

علی حسینی از تولیدکنندگان قدیمی زعفران، از آغاز برداشت زعفران از 20 مهر ماه خبر داد و گفت: براساس پیش بینی وزارت جهاد کشاورزی، تولید زعفران در سال جاری به 400 تن خواهد رسید. این مقام مسئول از رشد 30 درصدی صادرات زعفران در نیمه اول سال خبر داد.

حمایت مجلس از معاملات زعفران در بورس

با وجود برخی مقاومت ها و سنگ اندازی ها در برابر رونق معاملات زعفران در بورس، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن انتقاد از سواستفاده تجار از ناآگاهی کشاورزان، گفت: بر اساس جلسات برگزار شده در کمیسیون کشاورزی، تاکید شد که بورس یکی از بهترین روش‌ها در حمایت از کشاورزان و تسهیل امور تجارت محسوب می شود و بهتر است تا بیشتر معاملات از طریق فرآیند بورس کالا صورت گیرد.

سربرآوردن اولین گلها از خاک

خبرهایی مبنی بر سربرآوردن اولین گل های زعفران در برخی مناطق به گوش می رسد. اگرچه فصل برداشت زعفران از اواخر مهر و اوایل آبان آغاز می شود اما در برخی مناطق سردسیر، مثل آذربایجان، کوشور ترکیه و همچنین برخی مناطق خاص در خراسان رضوی، مقدار معدودی گل نوبرانه دیده شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید