• صفحه خانگی
  • >
  • تحلیل ها
  • >
  • بازار گرمِ نقدی زعفران، یخ بورس را آب می کند؟/ همگرایی قیمت ها در بورس با قیمت بازار هیجان فروش در بورس، باز هم موقعیت خرید سودآور می آفریند؟

بازار گرمِ نقدی زعفران، یخ بورس را آب می کند؟/ همگرایی قیمت ها در بورس با قیمت بازار هیجان فروش در بورس، باز هم موقعیت خرید سودآور می آفریند؟

بازار گرمِ نقدی زعفران، یخ بورس را آب می کند؟/ همگرایی قیمت ها در بورس با قیمت بازار

هیجان فروش در بورس، باز هم موقعیت خرید سودآور می آفریند؟

در حالیکه در آخرین روزهای آبان ماه در اثر هیجان بی مورد فروش، قیمت دو قرارداد گواهی سپرده زعفران نگین به محدوده بسیار جذاب کمتر از 8 میلیون تومان(به ازای هر کیلو) رسیده بود، اکنون نیز قیمت های بورس و بازار برای زعفران پوشال و نگین در حال نزدیک شدن به یکدیگر است؛ پوشال در محدوده 8 تا 9 و نگین در محدوده 11 تا 13 میلیون تومان.


به گزارش دنیای زعفران، این همگرایی قیمتها در اطراف مختلف بازار، اتفاق مثبتی است اما ممکن است به خاطر هیجان فروش در بورس، باز هم شاهد افت شدید قیمتها در بازار باشیم. اتفاقی که برای دو قرارداد سررسید شده نگین زرین و روستا افتاد و موقعیت خرید بسیار جذابی برای فعالان صنعت ایجاد کرد. متاسفانه ناآشنایی برخی بورس بازان با اتمسفر صنعت و نگرانی از تحویل کالا باعث شده است که در روزهای پایانی هر قرارداد، قیمت به شدت افت کند؛ این موضوع در مورد آتی هم مثل گواهی سپرده رخ داد.

جداول زیر قیمت زعفران در انواع بازارها را نشان می دهد. نکته جالب این است که با وجود روند افزایشی قیمت گل و سرگل (زعفران) در بازار نقدی، بورس همچنان درگیر هیجان شدید فروش است. در آخرین روزهای برداشت زعفران، هم اکنون فضای گرمی بر بازار نقدی حاکم است و با اتمام تولید در مناطق شمالی و مرکزی(تربت حیدریه و زاوه و …)، نواحی گرمسیر (کاشمر، گناباد، بجستان و …) همچنان با حرارت گل برداشت می کنند و خرید و فروش انجام می دهند. طی روزهای اخیر به خاطر بارندگی ها، قیمت ها صعودی نیز شده است و هر کیلو گل مجددا به بازه 90 تا 100 هزار تومان نزدیک شده است. با این حال فضا در بورس سرد است. باید دید آن گرما یخ بورس را آب می کند یا بورس مثل آبان ماه، آذرماهی تمام ریزشی را ثبت می کند؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید