• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • خرید تضمینی بدون قیمت مصوب! حضور دولت در بازار بدون نقش تنظیم گری؛ صرفا می خریم!

خرید تضمینی بدون قیمت مصوب! حضور دولت در بازار بدون نقش تنظیم گری؛ صرفا می خریم!

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 29, 1397
  • اخبار

خرید تضمینی انجام می شود اما بدون قیمت مصوب!

حضور دولت در بازار بدون نقش تنظیم گری؛ صرفا می خریم!

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی در هفته جاری از شروع خرید توافقی گل زعفران خبر داد اما توضیح داد که قیمت مصوبی وجود ندارد و بر اساس عرضه و تقاضا قیمت تعیین می شود. این در حالی است که در خرید توافقی و تضمینی، حداقل قیمت باید تعیین شود تا نقش تنظیم گری دولت برجسته باشد. وگرنه وقتی قرار است دولت هم به قیمت بازار گل بخرد، عملا فقط جای فعالان بخش خصوصی و دلالان تنگ شده و حضور دولت خاصیت دیگری ندارد. حال باید منتظر توضیحات جهاد کشاورزی بود.


وی گفت: خرید توافقی گل زغفران توسط یکی از شرکت های تعاونی تولیدی کشاورزی در شهرستان قاینات از روز گذشته در استان آغاز شده است. غلامرضا قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا البته گفت که: هدف از خرید توافقی گل زعفران حفظ ثبات قیمت این محصول و حمایت از تلاش زعفران کاران استان است.

وی با بیان اینکه از این طریق دست دلالان و واسطه گران نیز کوتاه می شود اظهار داشت: با خرید توافقی برخی محصولات کشاورزان می توانند تولیدات کشاورزی خود را با تضمین قیمت در اختیار اتحادیه تعاونی قرار دهند. اما ادامه داد: برای خرید توافقی قیمت مصوب تعیین نمی شود و براساس عرضه و تقاضا در بازار، کیفیت محصول و سایر شاخص ها متغیر است.

قربانی تاکید کرد: سال های قبل خرید توافقی زرشک، پنبه و انار در استان انجام می شد اما امسال به دلیل متغیر و بالا بودن قیمت گل زغفران این محصول نیز به لیست خرید توافقی ما افزوده شده است. وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی استقبال برای فروش گل زغفران زیاد نیست یادآور شد: از آنجایی که کشت زعفران در استان به صورت خرده مالکی انجام می شود کشاورزان خود گل زعفران را باز و به صورت خشک به فروش می رسانند.مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: کشاورز زمانی که احساس می کند در بازار یا توسط دلال قیمت محصول پایین است به سمت خرید توافقی روی می آورد هدف ما نیز حمایت از کشاورزان و جلوگیری از متضرر شدن آنهاست.

وی افزود: در برخی شهرستان های استان برداشت گل زعفران به پایان رسیده است اما در شهرها مانند قاین کشاورزان می توانند این محصول را به صورت توافقی به اتحادیه مذکور بفروشند. قربانی یادآور شد: متقاضیان نیز اگر قصد خرید گل زعفران یا سایر محصولات داشته باشند می توانند با مراجعه به مرکز خرید توافقی محصولات مورد نظر خود را تهیه کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید