هر کیلو پوشال تحویل آذرماه؛ 13 میلیون تومان قیمت خورد

با راه اندازی و کشف قیمت نخستین قرارداد آتی پوشال رقم خورد

هر کیلو پوشال تحویل آذرماه؛ 13 میلیون تومان

کشاورزان برای فروش عجله نکنند

برای اولین بار قرارداد آتی بر روی زعفران پوشال معمولی تعریف، راه اندازی و امروز معامله شد. به این ترتیب هر گرم زعفران رشته ای بریده درجه 1 (پوشال معمولی) 13 هزار تومان و هر کیلو 13 میلیون تومان برای تحویل در انتهای آذرماه، کشف قیمت شد. به این ترتیب باید اذعان کرد قیمت های فعلی زعفران پوشال در محدوده 7 میلیون تومان به شدت غیرواقعی است و کشاورزان با حدود 1.5 ماه صبر می توانند زعفرانن خود را با قیمتی حدودا 2 برابر به فروش برسانند (مشروط به حفظ قیمتها در این سطح).


به گزارش دنیای زعفران، این در حالی است که هر کیلو زعفران پوشال معمولی با سررسید آبان 98 در قالب گواهی سپرده نیز در بورس حدود 12 میلیون تومان معامله می شود. قرار بود آتی پوشال نیز اواخر شهریور راه اندازی شود که به دلایلی به تعویق افتاد اما دیروز عرضه و کشف قیمت هم شد. البته معاملات هم اکنون نیز در جریان است و قیمت هر کیلوگرم در محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان در حال معامله است.

مشخصات دارایی پایه قرارداد آتی پوشال زعفران در تصویر زیر مشخص است. وجه تضمین هم 500 هزار تومان تعیین شده است. یعنی هر فرد دارای کد معاملات آتی، می تواند با سپرده کردن 500 هزار تومان در حساب مخصوص خود، یک قرارداد آتی پوشال بخرد یا بفروشد. به بیان دیگر شما می توانید با سپرده گذاری 500 هزار تومانی، 1 میلیون و 300 هزار تومان معامله کنید و وجه معامله را در تاریخ تسویه پرداخت/دریافت کنید. برای آشنایی با قراردادهای آتی به بخش آموزشی مراجعه کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما