• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • اخبار زعفران در هفته ای که گذشت؛ از جهش صادراتی تا تعرفه ترجیحی با هند

اخبار زعفران در هفته ای که گذشت؛ از جهش صادراتی تا تعرفه ترجیحی با هند

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 8, 1397
  • اخبار

زعفران درهفته ای که گذشت؛ خبرهای خوب از حوزه تجارت

از جهش صادراتی تا تعرفه ترجیحی با هند

آخرین روزهای هفته قبل آمار تجارت 8 ماهه زعفران اعلام شد که طبق آن 252 میلیون دلار طلای سرخ صادر شده است که رشد قابل توجه 44 درصی داشته است. همزمان در هفته قبل اعلام شد که قرارداد تعرفه ترجیحی با هند نیز نهایی شده است؛ موضوعی که ممکن است تجارت زعفران به این کشور را تسهیل کند.


تحولات قیمت؛ پنج شنبه بد همه مثبت بازار را بر باد داد

هفته قبل شاهد رشد قیمتی در اکثر نمادهای زعفرانی بور بودیم. مخصوصا در گواهی سپرده که تا روز چهارشنبه معامله می شود شاهد رشد یک میلیون تومانی برای زعفران نگین بهمن بودیم. همین شرایط در بازار آتی نیز وجود داشت اما معاملات کاملا منفی در روز پنج شنبه، تقریبا تمام رشد بازار از ابتدای هفته را از بین برد و قیمت ها را به سطح انتهای هفته قبل برگرداند. رفت و برگشت دلار به سطح 11 هزار تومان مهمترین عامل اثرگذار بر بازار بود.

صادرات بیش از 252 میلیون دلار زعفران در 8 ماهه اول سال

ایسنا- مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی گفت: در 8 ماهه سال جاری 170 تن صادرات زعفران به ارزش 252.4 میلیون دلار داشته‌ایم؛ این رقم در مقایسه با 8 ماهه ابتدایی سال گذشته از نظر وزنی 36 درصد و از نظر ارزشی 44 درصد رشد داشته است.

قرارداد تجارت ترجیحی با هند نهایی شد

اواسط هفته قبل، مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد،  مذاکرات تجارت ترجیحی ایران و هند نهایی شده و فقط مراحل تکمیلی این موافقتنامه باقیمانده که تا یک ماه آینده عملیاتی می شود. احتمالا زعفران نیز در فهرست ترجیحی صادرات به هند (مشمول تخفیف تعرفه ای هندی ها) قرار بگیرد.

5 برابر ظرفیت تولید، ظرفیت بسته بندی داریم!

رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت: دولت اگر قرار است حمایتی از بخش کشاورزی داشته باشد باید آن را در زنجیره تولید اعمال کند. وی در انتقاد از توسعه نامتوازن گفت: ۵برابر بیشتر از ظرفیت تولید زعفران، کارگاه و کارخانه بسته بندی ایجاد شده است.

بدون مشتری ماندن زعفران تعاون روستایی، این بار نگین 8.3 میلیونی!

روز چهارشنبه بازار شاهدِ عرضه ۳۰ کیلوگرم زعفران نگین توسط تعاون روستایی مشهد در بازار فیزیکی بورس کالا بود. قیمت پایه این عرضه ۸٫۳ میلیون تومان تعیین شده بود که با توجه به نرخ های موجود بازار برای نگین، بسیار جذاب است. اما این عرضه بدون مشتری ماند. پیشتر چند بار زعفران پوشال و همچنین سبد زعفران این نهاد تعاونی بدون مشتری مانده بود.

اولین آمار رسمی از تولید زعفران در سال جدید؛۳۱۰ تن زعفران در خراسان تولید شد

به گفته مدیرامور باغبانی و زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی حجم برداشت محصول زعفران از مزارع این استان امسال با ۲۱ تن معادل ۷ درصد افزایش به ۳۱۰ تن رسیده است. کل تولید کشور نیز حدود ۴۰۰ تن تخمین زده شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید