تحلیل روزانه معاملات زعفران در بورس/ 30 کیلوگرم نگین 8.3 میلیونی، بدون مشتری ماند!

تحلیل روزانه معاملات زعفران در بورس

30 کیلوگرم نگین 8.3 میلیونی، بدون مشتری ماند!

هفته خوب بهمنی ها

زعفران در بورس و بازار دیروز هم روند متعادلی داشت تا طی هفته جاری، تقریبا تمامی نمادها در کانال های ابتدای هفته باقی بمانند به جز نمادهای سررسید بهمن در هر دو بازار گواهی سپرده و آتی.

وضعیت 6 نماد آتی و گواهی سپرده؛ هفته خوب بهمنی ها

  • به گزارش دنیای زعفران، زعفران نگین در بازار آتی برای تحویل دیماه، این هفته را با نرخ 13 میلیون شروع و با 13.2 میلیون تومان در معاملات چهارشنبه با روند متعادلی ادامه داد.
  • پوشال دی نیز با 8.6 شروع و دیروز هم در محدوده 8.7 میلیون تومان بود.
  • اما نگین سررسید بهمن که هفته قبل را در 13.6 میلیون تومان تمام کرده بود دیروز به 14.2 میلیون تومان رسید تا یک کانال پیشروی کرده باشد.
  • پوشال بهمن نیز که این هفته به تازگی عرضه شد در محدوده 9 میلیون تومان متعادل است.

  • اما در گواهی سپرده پوشال آبان 98 هفته قبل را در 8.4 تمام کرد و این هفته را نیز دیروز با قیمت 8.7 به پایان برد و نتوانست وارد کانال جدیدی شود.
  • اما نگین سررسید بهمن در قالب گواهی سپرده که هفته قبل زیر 12 میلیون تومان رسیده بود، این هفته حدود 1 میلیون رشد کرد و به 12.8 میلیون تومانن رسید. این نماد فقط روز سه شنبه حدود 1 درصد منفی بود.

کانال های 8 تا 9 و 13 تا 14؛ فعلا متعادل

به این ترتیب زعفران طی این هفته وضعیت متعادل رو به بالایی داشت. البته در بازار نقدی تحول خاصی مشاهده نشده است. رشد دلار مهمترین محرک تحولات زعفران در بورس بوده است. با این حال با توجه به مداخله بانک مرکزی و کنترل نرخ ارز احتمالا باید شاهد ثبات زعفران در کوتاه مدت در محدوده های فعلی، یعنی 8 تا 9 میلیون تومان برای پوشال و 13 تا 14 میلیون تومان برای نگین باشیم. البته با نزدیکی به سررسیدها ممکن است برخی تحولات ریزشی رخ دهد.

30 کیلو نگین در قیمت جذاب 8.3 میلیون، بدون مشتری!

اما نکته جالب بازار دیروز، عرضه 30 کیلوگرم زعفران نگین توسط تعاون روستایی مشهد در بازار فیزیکی بورس کالا بود. قیمت پایه این عرضه 8.3 میلیون تومان تعیین شده بود که با توجه به نرخ های موجود بازار برای نگین، بسیار جذاب است. اما این عرضه بدون مشتری ماند. ممکن است که اطلاع رسانی درستی انجام نشده است و یا اینکه زعفران مربوط به سال گذشته است که حتی در این صورت نیز با این قیمت بسیار جذاب است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید