• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • دو موضوع گیری صریح جهاد؛ حمایت از قیمت 8 تا 13 میلیونی و حمله به تبلیغات سودجویانه درباره کشت گلخانه ای زعفران

دو موضوع گیری صریح جهاد؛ حمایت از قیمت 8 تا 13 میلیونی و حمله به تبلیغات سودجویانه درباره کشت گلخانه ای زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 24, 1397
  • اخبار

اخبار مهم زعفران در هفته ای که گذشت:

دو موضوع گیری صریح جهاد؛ حمایت از قیمت 8 تا 13 میلیونی و حمله به تبلیغات سودجویانه درباره کشت گلخانه ای زعفران

هفته گذشته، جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت های 8 تا 13 میلیون برای زعفران منصفانه است و در صورت افت قیمت ها، شبکه تعاونی برای خرید تضمینی وارد میدان خواهد شد. همچنین چند مقام مسئول صریحا علیه تبلیغات گسترده برای آموزش کاشت گلخانه ای موضع گرفته و این روش را ناکارآمد و غیراقتصادی و تبلیغات را فریبکارانه خواندند.


مدیرعامل تعاون روستایی: قیمت 8 تا 13 منصفانه است؛ لازم بشود(قیمت ها افت کند) شبکه تعاونی دوباره وارد می شود

مدیرعامل سازمان توسعه روستایی گفت: قیمت هر کیلو زعفران اکنون از 8 میلیون تومان تا 12 میلیون و 700 هزار تومان با توجه به انواع و اقسام این محصول رسیده است. وی این قیمت را منصفانه خواند و گفت: 4 اتحادیه ملی و دو اتحادیه مرکزی در بازار زعفران کشور حضور دارند تا اگر قیمت‌ها دوباره کاهش یابد برای حمایت از تولیدکنندگان وارد شوند.

رشد 40 درصدی صادرات پیش بینی 400 تن تولید

حسینی، عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه هنوز آمار صادرات ۸ ماهه ابتدایی سال از سوی گمرک اعلام نشده افزود: براساس آخرین آمار دریافتی در ۷ ماهه ابتدایی سال صادرات رشد ۴۰ درصد‌ی نسبت به سال قبل داشته است. حسینی پیش بینی کرد رقم برداشت در سال جاری به حدود ۴۰۰ تن برسد.

موضوع گری صریح جهاد کشاورزی علیه کشت گلخانه ای

در حالیکه تبلیغات برای برگزاری دوره های آموزشی کشت گلخانه ای زعفران بسیار زیاد شده است، رئیس هیات مدیره جمعیت ایرانی علوم زعفران گفت: زعفرانی که در فضای گلخانه تهیه و تولید می شود از نظر اقتصادی و کیفیت محصول به هیچوجه مورد تایید نیست. گزارش ها حاکی است که  سرمایه گذاران این حوزه موفقیتهای مالی وعده شده را کسب نکردند و نالان و شاکی با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خواستار پیگیری موضوع شده اند. نقیبی معاونت باغبانی جهاد کشاورزی مشهد نیز گفت:  انتقال کشت پیاز زعفران در گلخانه جز هزینه های گزاف برای بهره بردار هیچ چیز دیگر ندارد.

سررسید آتی پوشال نزدیک و دستورالعمل تحویل از انبار صادر شد

بر اساس اطلاعیه ای که بورس کالا منتشر کرده، کلیه مشتریان فروشنده موظفند حداکثر تا سه روز کاری قبل از سررسید یعنی تا روز شنبه( 24 آذرماه جاری) برای تبدیل زعفران به گواهی سپرده به انبار شرکت زرین زعفران مشرق زمین مراجعه کنند. شایان ذکر است مشتریان فروشنده می توانند حداکثر تا پایان آخرین روز معاملاتی اقدام به خرید گواهی سپرده زعفران در معاملات روزانه گواهی سپرده زعفران در نماد زعفران 9808 پوشالی معمولی زرین (پ)(زعف9808پ06) نمایند. مشتری خریدار نیز می‌بایست حداکثر تا ساعت 15:45 روز سه شنبه مورخ 27 آذرماه اقدام به تامین وجه ارزش قرارداد در حساب عملیاتی خود کنند و گواهی آمادگی تحویل را مطابق مهلت تعیین شده در مشخصات قرارداد ارایه کرده باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید