14 کیلوگرم سبد زعفران تعاون روستایی برای چهاردهمین بار بدون مشتری ماند

عرضه زعفران در بازار فیزیکی بورس کالا، یک ماه بعد از آخرین معامله

14 کیلوگرم سبد زعفران تعاون روستایی برای چهاردهمین بار بدون مشتری ماند

دیروز 26 آذرماه، سازمان تعاون روستایی 14 کیلوگرم سبد زعفران با قیمت 6 میلیون و 650 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم در بورس عرضه کرد اما تقاضایی برای این محصول وجود نداشت و نهایتا معامله ای انجام نشد.


به گزارش دنیای زعفران این چهارمین بار است که طی یک ماه گذشته ( و چهاردهمین بار طی سه ماه گذشته) این محصول عرضه می شود اما مشتری برای آن پیدا نمیشود. پیشتر قیمت محصول7.3 و سپس 7 میلیون تومان بود که در عرضه دیروز قیمت عرضه 350 هزار تومان کاهش یافت اما باز هم کسی خریدار نبود.

گفتنی است زعفران در بورس کالا به سه شکل گواهی سپرده، اتی و فیزیکی معامله می شود که معاملات آتی روزانه – از شنبه تا پنج شنبه- و معاملات گواهی سپرده نیز روزانه- از شنبه تا چهارشنبه- انجام می شود اما عرضه فیزیکی، مثل همه محصولات دیگر، به صورت موردی و با فاصله زمانی زیاد انجام می شود.

آخرین معامله زعفران در بازار نقدی(فیزیکی) به 28 آبان ماه بر می گردد که 15 کیلوگرم زعفران سرگل، با قیمت هر کیلو 7.2 میلیون تومانن معامله شد. گفتنی است آخرین عرضه موفق سبد زعفران در بورس مربوط به 20 شهریور امسال است که 29 کیلوگرم از این محصول به قیمت 6.8 میلیون تومان معامله شد. بعد از آن 10 بار عرضه طی مهر و آباان و 4 عرضه طی آذر، با وجود کاهش قیمت از 7.3 به 7 و بعدا به 6.65 میلیون تومان، خریداری پای کار نیامد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید