• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • یک گام بلند برای “معامله زعفران ایرانی در بورس اروپایی به یورو”

یک گام بلند برای “معامله زعفران ایرانی در بورس اروپایی به یورو”

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 1, 1397
  • اخبار

گام بزرگ شرکت زرین زعفران برای رفع مشکل قیمتگذاری زعفران صادراتی

یک گام بلند برای “معامله زعفران ایرانی در بورس اروپایی به یورو”

مدیرعامل شرکت زرین از تلاش برای راه اندازی انبار استاندارد با مرکزیت اروپا تا انتهای امسال خبر داد

منتظر رینگ بین الملل زعفران باشیم؟

کسانی که زعفران و بازیگرانش را می شناسند می دانند که شرکت زرین زعفران، شرکت خاصی است؛ از ترکیب اعضای اصلی تا تعاملش با انبوه کشاورزان و البته نواوری هایش رد زمینه ارائه نمادها و قراردادها و انبارهای بورسی. اکنون در ادامه این روند این شرکت در تلاش است تا یک انبار با استانداردهای اروپایی و البته مورد قبول بورس ایران ایجاد کند که بر اساس آن معاملات زعفران ایرانی به یورو و برای تحویل در اروپا انجام شود. در واقع زرین زعفران به دنبال راه اندازی رینگ بین الملل بورس زعفران است. موضوعی که در صورت طراحی و اجرای درست می تواند برکات زیادی برای زعفران ایرانی و کنار زدن دلال های بین المللی داشته باشد.

معامله زعفران پذیرفته شده در بورس با نماد اروپایی

در این رابطه دیروز کریمی، مدیرعامل این شرکت در گفتگو با فارس، گفت: در راستای واقعی شدن قیمت زعفران ایران و تبدیل به مرجعیت نرخ های جهانی، درصدد راه اندازی انبار مورد تایید بورس کالا با مرکزیت اتحادیه اروپا هستیم تا زعفران پذیرفته شده در بورس، با نماد معاملاتی اروپایی به این انبار منتقل شده و به صورت یورویی و با تحویل در اروپا مورد معامله قرار گیرد. فعال باسابقه بازار زعفران اظهار داشت: تلاش داریم این انبار تا پایان سال جاری به فهرست انبارهای پذیرفته شده بورس اضافه شده و معاملات زعفران صادراتی بورس به صورت مستقیم در مقصد اروپا اجرایی شود.

در راستای واقعی شدن قیمت زعفران ایران و تبدیل به مرجعیت نرخ های جهانی، درصدد راه اندازی انبار مورد تایید بورس کالا با مرکزیت اتحادیه اروپا هستیم تا زعفران پذیرفته شده در بورس، با نماد معاملاتی اروپایی به این انبار منتقل شده و به صورت یورویی و با تحویل در اروپا مورد معامله قرار گیرد. فعال باسابقه بازار زعفران اظهار داشت: تلاش داریم این انبار تا پایان سال جاری به فهرست انبارهای پذیرفته شده بورس اضافه شده و معاملات زعفران صادراتی بورس به صورت مستقیم در مقصد اروپا اجرایی شود.

استاندادرهای ما موردقبول اروپاست

این فعال قدیمی بازار زعفران با اعلام اینکه امروز قیمت های زعفران در بورس کالا، مورد قبول اروپایی‌ها است، گفت: در حال حاضر با استانداردهایی مناسبی که توسط بورس تعیین شده، اروپایی ها هم پذیرفته اند که زعفران عرضه شده در بورس کالای ایران از استاندارد بالایی برخوردار است و قیمت های بورس نیز مبنای نرخ مورد قبول اروپایی ها شده است. این فعال بازار زعفران تاکید کرد: به واسطه عرضه زعفران طی ماه های گذشته در بورس کالا، هم اکنون در اسپانیا هم ملاک قیمت ها، معاملات و قیمت های کشف شده در بورس کالا است و درصدد هستیم که با ایجاد انبار استاندارد و تحت کلید بورس کالا بتوانیم محصول استاندارد را در اروپا به مشتری اروپایی تحویل دهیم.

اروپایی ها استانداردها را از بورس ایران می گیرند

این فعال بازار زعفران با بیان اینکه در حال حاضر شمار زیادی از کشاورزان عرضه و تقاضا را در بورس مدیریت می کنند و در معاملات فعال شده‌اند، تاکید کرد: بورس با آموزش و ترغیب کشاورزان به استانداردسازی زعفران، هم به افزایش کیفیت تولید محصول کمک کرده و هم ملاک استانداردی برای بازارهای اروپایی شده است. به طوری‌که امروز، بازار اروپا شاخص‌های استاندارد خود را از بازار بورس کالای ایران کسب می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید