• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • اظهارات متناقض و مبهم یک نماینده درباره بورس بین المللی زعفران

اظهارات متناقض و مبهم یک نماینده درباره بورس بین المللی زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 25, 1397
  • اخبار

در همایش بهداشت، کیفیت و راندمان تولید زعفران در تربت حیدریه رخ داد:

اظهارات متناقض و مبهم یک نماینده درباره بورس بین المللی زعفران

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس که چند روز قبل گفته بود بین المللی شدن بورس 2-3 سال زمان می برد، دیروز چهارشنبه در همایشی در تربت، در اظهاراتی مبهم و متناقض با اظهارات پیشین از راه اندزی بورس بین المللی زعفران در تربت حیدریه در سال آینده خبر داد!

بورس بین المللی دقیقا چیست؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: به تربت حیدریه سال آینده صاحب بورس بین المللی زعفران می شود. به گفته دنبال تشکیل بورس آتی زعفران در تربت حیدریه طی سال جاری، بورس بین المللی زعفران نیز سال آینده در این شهر راه اندازی می شود. سعید باستانی در همایش بهداشت، کیفیت و راندمان تولید زعفران در تربت حیدریه افزود: در این بورس ابتدا مشخص شدن قیمت جهانی و سپس تضمین کیفیت زعفران انجام می شود که یک اقدام داخلی است.

البته هم اکنون معاملات آتی زعفران در تربت حیدریه انجام نمی شود بلکه در بستر معاملاتی شرکت بورس کالاست و انبارهای حاوی دارایی پایه در تربت حیدریه و البته مشهد است. لذا با توجه به بدفهمی ایشان از معاملات اتی، باید پرسید که منظورشان از بورس بین المللی چیست تا بعد درباره زمان راه اندازی آن صحبت شود!

مشکلات تجار و موضوع تعرفه

وی گفت: برخی کشورها مانند افغانستان تعرفه صادرات زعفران به هند و چین را به صفر رسانده اند اما ما در ایران پیمان سپاری ارزی داریم و این امر تعطیلی روند صادرات زعفران را در پی دارد. باستانی افزود: وزارت امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت باید مشکلات حوزه تعرفه گذاری را حل کنند و نباید تجار ما برای صادرات محصول خود به هند و چین به خاطر تعرفه ای که در افغانستان نیست، به این کشور سفر کنند.

هدف از همایش روز چهارشنبه در تربت حیدریه چه بود؟

رئیس دانشگاه تربت حیدریه نیز گفت: تمام امکانات تحقیقاتی و پژوهشی از جمله پژوهشکده زعفران این واحد دانشگاهی بر توسعه ارتباط با بخش خصوصی پژوهشی زعفران متمرکز شده است.  محمدحسن فتحی نسری، هدف از برپایی این همایش یک روزه را اعلام حمایت از فعالیت های تحقیقاتی شرکت نوین زعفران به عنوان یک قطب صادراتی و پژوهشی در حوزه زعفران دانست و افزود: با برپایی چنین همایش هایی با کمک بخش خصوص به دنبال رفع چالش ‌ها و موانع موجود برای توسعه صادرات زعفران هستیم. وی اظهار داشت: برپایی این همایش در تربت حیدریه به عنوان پایتخت زعفران در ایران و جهان حاوی این پیام است که به دنبال برقراری ارتباط بیشتر و مستقیم با تولیدکنندگان و شناسایی نقاط قوت و ضعف در حوزه تولید تا صادرات و نیز بین المللی کردن طرح های تحقیقاتی هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید