• صفحه خانگی
  • >
  • تحلیل ها
  • >
  • زعفراان در هفته سوم بهمن؛ از تقویت کف حمایتی تا برخورد پوشال به حمایت و بازگشت قوی

زعفراان در هفته سوم بهمن؛ از تقویت کف حمایتی تا برخورد پوشال به حمایت و بازگشت قوی

اخبار صنعت زعفران در هفته سوم بهمن

از تقویت کف حمایتی تا برخورد پوشال به حمایت و بازگشت قوی

طی هفته گذشته، قیمت زعفران پوشال در بازار گواهی سپرده طی یک روز به محدوده 7.5 میلیون تومان بازگشت که در روز بعد با حمایت قوی، مجددا به مرز حمایتی یعنی 8 میلیون تومان رسید. این اتفاق در حالی افتاد که با حمایت بخش خصوصی از مداخله تعاون روستایی و حمایت از قیمت ها، کف بنیادین قیمت تقویت شد.

روند قیمت ها در هفته ای که گذشت

به گزارش دنیای زعفران، این در حالی است که حدود دو ماه قبل یعنی در نیمه آذرماه نیز قیمت به طور موفقت به زیر 8 میلیون تومان سقوط کرده بود که با اعلام و سپس حمایت عملی تعاون روستایی از قیمت های 8 میلیونی، پوشال مجددا صعود کرد و تا سقف مقاومتی 9 میلیون تومان هم بالا رفت. این در حالی است که زعفران نگین که طی اذرماه و بعد از ریزش به زیر 11 میلیون تومان حمایت شد اکنون در سطوحی بالاتر از 12 میلیون تومان مورد حمایت قرار می گیرد. طی هفته گذشته زعفران نگین ز محدوده 13 میلیون تومان سقوط کرد و تا 12.4 پایین امد. باید منتظر ماند و دید آیا در همین سطح حمایت می شود یا به حمایت قوی تر در 12 و سپس 11.5 حمایت معتبر بنیادین در 11 بر می گردد. البته نزدیک شدن به سررسید گواهی سپرده نگین بهمن ممکن است فشار فروش در این قرارداد را سنگین کند و حمایت ها را بشکند.

اخبار بازار؛ سرررسید شدن نگین بهمن و اطلاعیه نگین فروردین

طی هفته قبل قرارداد زعفران نگین تحویل بهمن در بازار آتی در قیمت 12 هزار 378 تومان (به ازای هر گرم) سررسید شد. همزمان اطلاعیه راه اندازی زعفران نگین برای تحویل فروردین 98 هم منتشر شد که جزئیات آن را می توانید اینجا بخوانید.

راه اندازی اختیار معامله زعفران

همزمان بورس کالا اعلام کرد که طی یک ماه پیش رو قرارداد اختیار معامله زعفران نگین را نیز راه اندازی خواهد کرد. جزئیات بیشتر در این رابطه را اینجا بخوانید.

حمایت مجدد میری از مداخله تعاون روستایی

در حالیکه فعالان بخش خصوصی در سال 1396 جزو منتقدان جدی تعاون روستایی و سیاست خرید تضمینی بودند و بارها مداخلات این نهاد دولتی-تعاونی را عامل ایجاد تلاطم در بازار می دانستند، در سال جاری، با چرخش کامل مواضع به حمایت از سیاست های این نهاد پرداخته و به برخی دلالان که برای سرکوب قیمت ها تلاش می کنند، هشدار می دهند. میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان که پیشتر نیز گفته بود رشد هزینه های تولید بیشتر از رشد قیمت زعفران است، هفته قبل در حمایت از مداخله تعاون روستایی، خرید توافقی زعفران را اهرم مناسبی برای جلوگیری از کاهش قیمت محصول برشمرد و گفت: اگر خریداران زعفران با نرخ‌های پایین‌تر از آنچه که مد نظر سازمان تعاون روستایی است، اقدام به خرید محصول کنند؛ آگاه باشند که سازمان تعاون روستایی به منظور جلوگیری از زیان کشاورزان وارد عمل خواهد شد.

نمایشگاه بورس در مشهد با رنگ و بوی زعفران

طی نیمه دوم هفته قبل، بروس کالا در جریان نمایشگاه بورس مشهد، اقدام به برگزاری ۸ کارگاه آموزشی با محوریت معاملات زعفران طی چهار روز برپایی نمایشگاه بورس مشهد، کرد.

کلاس برای کارگزاران

این شرکت این هفته نیز کلاس های برای کارگزاران، البته در تهران برگزار می کند. جزئیات بیشتر در این رابطه را در اینجا بخوانید.

وضعیت صادرات

طی هفته گذشته فقط یک روز زعفران جزو 20 قلم عمده صادراتی بود و طی اینن روز بیش از یک تن زعفراان به نرخ هر کیلو بیش از هزار دلار صادر شد.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید