• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • شریعتی مقدم پیشنهاد کرد: خرید تضمینی زعفران نگین با نرخ رقابتی 1200 یورو

شریعتی مقدم پیشنهاد کرد: خرید تضمینی زعفران نگین با نرخ رقابتی 1200 یورو

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 25, 1397
  • اخبار

شریعتی مقدم، صادرکننده نمونه زعفران مطرح کرد

ضرورت خرید تضمینی زعفران نگین با نرخ رقابتی 1200 یورو

علی محمد شریعتی مقدم مالک و مدیرعامل شرکت نوین زعفران ضمن تاکید بر ضرورت انطباق قیمت تضمینی محصولات صادراتی کشاورزی به ویژه زعفران با نرخ ارز در بازارهای جهانی می گوید که بهترین نوع زعفرا باید با قیمت 1200 یورو خریداری شود. منظور از بهترین نوع زعفران زعفران نگین و یا نگین اتویی است که هم اکنون قیمتی در محدود 11 تا 13 میلیون تومان در بازار دارد اما با احتساب 1200 یورو و احتساب هر یورو 13 هزار 900 تومان، قیمت هر کیلو از این نوع محصول باید به حدود 16.7 میلیون تومان برسد.

تطابق قیمت خرید تضمینی با قیمت های جهانی برای حفظ منابع تولیدکننده

به گزارش ایرنا، علی شریعتی مقدم روز چهارشنبه در همایش بهداشت، کیفیت و راندمان تولید زعفران در تربت حیدریه ضمن تاکید بر ضرورت تطابق قیمت گذاری در خرید تضمینی افزود: این بدان معناست که برای بهترین نوع زعفران باید قیمت مناسب حدود یکهزار و 200 یورو که در بازار جهانی قابل رقابت است، انتخاب کرد تا منافع تولیدکننده نیز حفظ شود. وی اظهار داشت: اتخاذ چنین رویه ای به این خاطر است که در صورت افزایش نرخ ارز، منافع تولید کننده نیز حفظ شود تا از دیگر رقبای بازار عقب نماند و اتخاذ چنین رویکرد نیازمند عزم همگانی است.

انتقاد از نبود انسجام در زعفران

عضو شورای ملی زعفران با انتقاد از نبود انسجام و وحدت رویه در حوزه زعفران، افزود: در حال حاضر انسجام مورد نیاز در حوزه مدیریت زعفران بین بخش دولتی و خصوصی شامل تولید کننده، تاجر، صادر کننده و کسبه وجود ندارد. شریعتی مقدم گفت: در حوزه مدیریت زعفران اگر همه بخش ها تمام توانمندی خود را در یک راستا برای ارتقای زعفران بکار بگیرند، بی شک شاهد جهش مناسب در منابع و منافع زعفران خواهیم بود.

طرح تار برای صنعت زعفران چه می کند؟

وی به طرح ‘تار’ (توسعه ارزش های روستایی) اشاره کرد و افزود: هدف از ارایه این طرح که توسط وزارتخانه های جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد پذیرش قرار گرفته، افزایش سطح کیفی زندگی زعفران کاران از طریق افزایش سطح راندمان تولید است. وی اظهار داشت: در اجرای این طرح 20 هزار کشاورز آموزش های لازم را فرا می گیرند تا حوزه تولید را با افزایش محصولات دارای کیفیت مطلوب و بهداشتی متحول کنند. وی گفت: بر همین اساس حدود چهار هزار کشاورز در حوزه زعفران تحت پوشش قرار گرفته اند که دست کم 50 درصد آنها در منطقه تربت حیدریه هستند و این بدان معناست که این منطفه به عنوان متمرکزترین نقطه برای توسعه و تحول زعفران این امکان را فراهم کرده که با شیوه های نوین از مزرعه تا فراوری به صورت محصول ارگانیک دست کم 50 درصد ارزش افزوده ایجاد کند.

بزرگترین واحد فرآوری زعفران خاورمیانه، بدون استفاده

فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در این همایش گفت: در حالی که رتبه نخست تولید زعفران در دنیا به ایران اختصاص دارد اما گردش مالی مربوط به این محصول با این جایگاه همخوانی و مطابقت ندارد. رستمی افزود: بزرگترین واحد فرآوری زعفران خاورمیانه در تربت حیدریه هم اکنون بلا استفاده است که باید برای راه اندازی و ارزآوری مناسب آن تلاش کرد. رستمی افزود: در حوزه زعفران، نیازمند مدیریت واحد هستیم چرا که پراکندگی در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی، به این محصول آسیب رسانده است.

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: تحلیلی درباره نرخ ارز و قیمت دلاری زعفران | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید