• صفحه خانگی
  • >
  • تحلیل ها
  • >
  • تحلیل بازار دوشنبه: سقف شکنی گواهی های قدیمی در روز خودنمایی تازه واردها

تحلیل بازار دوشنبه: سقف شکنی گواهی های قدیمی در روز خودنمایی تازه واردها

  • توسط دنیای زعفران
  • اردیبهشت 10, 1398
  • تحلیل ها

گزارش کوتاه مدتی بازار زعفران در روزهای زوج/ دوشنبه 9 اردیبهشت:

سقف شکنی گواهی های قدیمی در روز خودنمایی تازه واردها

طی معاملات امروز دوشنبه، دو ماد قدیمی گواهی سپرده، متعلق به انبارهای زرین زعفران مشرق زمین تربت حیدریه و اتحادیه تعاون روستایی مشهد بعد از مدتها توانستند از مقاومت 12.5 میلیون تومان عبور کرده و هر دو در سطح 12.7 قرار بگیرند. این دو نماد، پیشتر 4 بار در برخورد با این مقاومت عقب نشسته بودند. این در حالی است که از ابتدای این هفته نماد گواهی سپرده شرکت نوین زعفران هم وارد بازار شده و در معاملات امروز در سطح عجیب 14 میلیون تومان قرار گرفت. رقمی که معادل بهترین نوع زعفران (نگین سوپر اتویی) در بازار است.

عبور نگین گواهی سپرده (زرین و روستا) از سدی که 4 بار پشتش مانده بود!

به گزارش دنیای زعفران، البته هنوز حجم معاملات در این نماد بسیار کم و است و حجم زعفران سپرده شده در انبار نوین هم حدود 5 کیلوگرم است. لذا این نرخ ها را باید ناشی از عمق کم بازار دانست و فعلا تحلیل های دیگر مثل با سخت گیری در پذیرش و کیفیت بالای محصولات تحویلی را با دیده تردید نگریست. مخصوصا آنکه معیار پذیرش همه شرکت ها طبق استاندارد ملی زعفران و ابلاغ بورس انجام می شود.

گفتنی است قیمت نگین در بازار اتی هم صعودی بود، البته با شدت کمتر. این در حالی است که روند صعودی بازار نقد از روز شنبه به بعد متوقف شده است.

رکوردشکنی پوشال

درباره پوشال هم، با وجود ثبات نسبی قیمت ها در بازار نقد بعد از رشد روز شنبه، معاملات در بورس پرحرارت است. گواهی سپرده به محدوده 10.9 رسیده است و اتی ها هم در همین محدوده معامله می شوند. شتاب رشد در بازار، گمانه هایی در خصوص تغییر یکی از عوامل بنیادین ایجاد کرده است. یکی از مهمترین عوامل، تغییر تدریجی نرخ صادراتی است. البته تغییرات فعلی، در چهارچوب عوامل فصلی، از جمله افزای ش عرضه در نزدیکی ماه مبارک رمضان قابل تحلیل است.

اخبار بازار و صنعت:

از شنبه آینده، قرارداد اتی پوشال برای تحویل تیرماه هم راه اندازی خواهد شد.

با رشد قیمت ها وجه تضمین پوشال از فردا به 220 هزار تومان می رسد. هفته قبل وجه تضمین  نگین به 380 هزار تومان رسیده بود.

گواهی سپرده زعفران نگین انبار شرکت طلای سرخ گلشید ایرانیان درج شده و  از شنبه آینده قابل معامله خواهد بود. ظرفیت انبار 5 تن است و این انبار نیز مانند انبار نوین زعفران در شهرک صنعتی توس مشهد واقع است.

پیش بینی افت قیمتها از خرداد

میری فعال بازار امروز گفت: طبق روال هر سال از خرداد به بعد، صادرات زعفران کاهش می‌یابد ضمن اینکه بخشی از گرانی زعفران نیز به دلیل ورود افراد غیرحرفه ای و دلالان به بازار این محصول است. دنیای زعفران این پیش بینی را در اینجا ارزیابی کرده است.

سود آربیتراژ افت کرد

با رشد قیمت ها در گواهی سپرده سود آربیتراژ افت کرد. بهترین سود کمتر از 40 درصد سالیانه است. حتی در مورد پوشال به خاطر جهش حدودا 9 درصد قیمت در دو روز، سود آربیتراژ منفی شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید