رونمایی ثبت جهانی نظام زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات

  • توسط دنیای زعفران
  • اردیبهشت 6, 1398
  • اخبار

در گناباد انجام شد

رونمایی ثبت جهانی نظام زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات

آئین رونمایی ثبت جهانی نظام زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات در روستای سنو دیروز پنج شنبه با حضور نمایندگان و مقامات استانی برگزار شد.

طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم تصریح کرد: نماد زعفران که امروز جهانی شده باید بر روی سفال گناباد نیز نقش بندد تا به مرور تبدیل به نماد شهرستان گناباد شود.

حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار داشت: ایجاد و استقرار دبیرخانه دائمی نظام زراعت زعفران مبتنی بر قنات در روستای سنو از درخواست‌های مردم گناباد است. وی افزود: ثبت جهانی به تنهایی کفایت نمی‌کند و بحث برندسازی نیز باید برای زعفران گناباد صورت گیرد و توسعه زنجیره‌ای باید صورت گیرد. نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توجه به بهره‌وری زعفران یکی از نکاتی است که دانشگاه‌های ما در آن باید ورود کنند تا دسترنج کشاورزان افزایش داشته باشد.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در این آئین اظهار داشت: ثبت جهانی زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات ثمره نگهداشت شما از میراث نیاکانتان است. وی افزود: روستای سنو باید در همه جای کشور در خاطرها بماند پس باید کاری متفاوت انجام دهید به عنوان مثال یارانه خود را در اختیار دولت قرار دهید و ما هم معادل آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید