تکرار بازی فصلی سال 97 دلار در 98؟

بررسی وضعیت نوسانات فصلی دلار

احتمال تکرار بازی فصلی سال 97 در سال جدید چقدر است؟

✅ نرخ #دلار از ابتدای زمستان 96 با عبور از محدوده 4200 تومان (10 دی 96) روند صعودی خود را شروع کرد و بعد از سه فصل صعودی در ابتدای مهرماه سقف ساخت؛ در محدوده 18 هزار تومان.

✅ سپس در پاییز یک روند نزولی گرفت و تا 10 هزار تومان افت کرد. اما از ابتدای زمستان دوباره روند صعودی گرفته و اکنون به محدوده 13750 رسیده است.

✅ اگرچه نمودارها پیش بینی روند صعودی مجدد را بعید نمی دانند، اما وقایع بنیادی بسیار متفاوت با 97 است؛ کانال های ارزی متنوع شده و همه چیز در بند دوبی نیست، دولت و بانک مرکزی از اشتباهات هولناک فروردین 97 درس گرفته و رفتار معقول و البته بسیار فعال تری دارد.
✅مهمتر اینکه امریکا وعربستان، تقریبا تمام کارت های خود برای ایجاد فضای روانی منفی (که مهمترین عوامل رشد دلار بود) را بازی کرده اند، آخرین ان تحریم مجدد ( و بی اثرِ ) سپاه بود که تنها اثرش رشد نرخ از کانال 13 به 14 و بازگشت مجدد به کانال 13 بود.

✅ آنچه مانده کیفیت معافیت های #نفتی کشورهای خریدار نفت ایران است که تا 13 اردیبهشت تعیین تکلیف می شود و طبق اخبار موثق، حداقل 4 کشور اصلی و مهم دوباره معافیت می گیرند. #fatf هم هست اما حساسیت بازار به آن بسیار کمتر است.

تغییرات نرخ دلاری زعفران در داخل

نمودارهای زیر تحولات نرخ دلاری زعفران در بازار داخل را بر اساس دلار بازار آزاد نشان می دهد. چنانچه پیداست، نرخ دلاری زعفران در محدوده 650 تا 900 دلار قرار دارد. در حالیکه نرخ صادراتی حدود 700 تا 1200 یورو است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید