عقبگرد محدود قیمت ها در روز حجم گرفتن مجدد معاملات

  • توسط دنیای زعفران
  • اردیبهشت 24, 1398
  • تحلیل ها

گزارش و تحلیل کوتاه مدتی بازار در روزهای زوج/ دوشنبه 23 اردیبهشت

عقبگرد محدود قیمت ها در روز حجم گرفتن مجدد معاملات

بازار در آستانه تغییر روند یا توقف افت؟

بازار زعفران در روز دوشنبه، شاهد تداوم روند نزولی قیمت ها در تمام سررسیدها و قراردادها بودیم. البته معاملات امروز، 2 تفاوت اساسی با روز یک شنبه داشت: 1- صف فروشی وجود نداشت و عقبگرد قیمت ها محدود بود. 2- حجم معاملات نسبت به یکشنبه به شکل معناداری رشد کرد.

در گواهی سپرده، به جز نگین نوین که روز یک شنبه در برخلاف جهت بازار رشد قیمتی داشت و امروز صف فروش بود، بازار به نسبت متعادل شد و حجم معاملات هم به 429 کیلوگرم رسید. علاوه بر افزایش قابل توجه حجم و ارزش معاملات، برگشت بازار در نیمه دوم بازار امروز هم نشانه ای بر احتمال بازگشت بازار به روند جدید از فردا تلقی می شود. به گونه ای که قیمت های آخرین معامله در اکثر نمادها بیشتر از قیمت های پایانی بود.

در آتی نیز، ارزش معاملات به رقم مناسب 220 میلیارد تومان رسید. موقعیت های باز هم در نگین تیر به نحو قابل توجهی رشد کرد.

قیمت پوشال در بازار نقد ثابت ماند و در بورس هم عمدتا کاهشی شد. هم اکنون فاصله قیمت نقد (11.4) با گواهی سپرده (12) به حدود600 هزار تومان و معادل6.8 درصد کاهش یافته است که می تواند زمینه بازگشت روند نزولی در روزهای آتی را فراهم کنند.

متوسط قیمت نگین در بازار نقد بالای 13 است. اما در بورس گواهی سپرده ها در محدوده 14.8 قرار دارد. فاصله 1.8 میلیونی بین دو بازار به منزله فاصله 13.7 درصدی گواهی سپرده از بازار نقد است. البته معمولا فاصله قیمتی بازار نقد و بورس درباره نگین بیشتر است.

جداول زیر، وضعیت تجمیعی نرخ ها و همچنین سود آربیتراژ برای اعمال در معاملات فردا را نشان میدهد.

اخبار بازار

وجه تضمین پوشال از روز چهارشنبه 25/2 به 260 هزار تومان خواهد رسید. همچنین وجه تضمین نگین به 500 هزار تومان از ابتدای معاملات سه شنبه و 540 هزار تومان از چهارشنبه افزایش خواهد یافت.

تا امروز وجه تضمین پوشال 240 و نگین 400 هزار تومان بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید