• صفحه خانگی
  • >
  • دسته‌بندی نشده
  • >
  • مرور هفتگی؛ هفته طلایی بورس، چشم انتظاری نگین نقد، تشدید تقاضا و پیام “اصلاح نرخ اعمال اختیارمعامله های جدید”

مرور هفتگی؛ هفته طلایی بورس، چشم انتظاری نگین نقد، تشدید تقاضا و پیام “اصلاح نرخ اعمال اختیارمعامله های جدید”

مرور هفتگی اخبار صنعت زعفران/ هفته سوم اردیبهشت

هفته طلایی بورس، چشم انتظاری نگین نقد

هفته سوم اردیبهشت، یک هفته رویایی برای صنعت زعفران بود. نمادهای اتی و گواهی سپرده حدود 20 درصد رشد را تجربه کردند و به سطوحی غیرقابل پیش بینی دست یافتند. البته بازار نقد، مطابق جدول پیشنگر دنیای زعفران، در یک مسیر آرام صعودی حرکت می کند اما بورس، بیشتر متاثر از فضای تورمی اقتصاد و همچنین هدایت نقدینگی به بازار زعفران شاهد جهش قیمت هاست. جهشی که می تواند موجب تحرک در بازار نقد هم بشود. برخی پیش بینی می کنند در انتهای این روند، بازار نقد، مخصوصا (نگین) یک صعود قابل توجه را تجربه کند. البته بازار سنتی فعلا چشم انتظار است تا بازی بورسی زعفران را ببیند. البته حجم معاملات و عضه در بازار نقد کاهش یافته است که خود نشان از چشم انتظاری بازار دارد. در همین حین، دبیر شورای ملی زعفران هم اعلام کرد که قیمت زعفران نسبت به نرخ ارز عقب ماندگی دارد. موضوعی که تحریک بازار نقد را بیشتر خواهد کرد. درادامه خلاصه اخبار صنعت در هفته گذشته را می خوانیم.

روایت منوچهری از عقب ماندگی دلاری زعفران

ایلنا- منوچهری دبیر شورای ملی زعفران گفت: موضوع دیگری که در خصوص بازار زعفران وجود دارد بحث قیمت است به طوریکه قیمت زعفران صادراتی متناسب با افزایش نرخ ارز، اصلاح‌نشده و کماکان سود اصلی حاصل از تولید این محصول ارزشمند به زعفرانکار ایرانی نمی رسد از این رو به نظر می رسد با هم اندیشی فعالان این بازار و شورای ملی زعفران بتوان زمینه واقعی تر شدن قیمت زعفران را مهیا کرد. وی این پیشنهاد را هم مطرح کرد که زعفران به صورت بسته بندی در بورس عرضه شود.

پیش بینی میزان تولید زعفران در افغانستان

ایرنا- وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان اعلام کرد در سال جاری تولیدات زعفران کشور از ١٦ به ٢٠ تُن افزایش خواهد یافت. با افزایش شش برابری زمین های زیر کشت زغفران در افغانستان طی سال جاری، این کشور بیش از شش هزار هکتار زمین را به کشت این محصول اختصاص داده است. وزارت زراعت و آبیاری اعلام کرد در نظر دارد برای بالا بردن کیفیت این محصول، ٢٠ مرکز فراوری زعفران در نقاط مختلف این کشور ایجاد کند.

اختیارهای جدید و همراهی ناظر بازار با روند نرخ ها

از فردا شنبه، اختیار معامله جدید راه اندازی می شود. قیمت اعمال ابتدا 13، 14 و 15 میلیون تومان بود که در اصلاحیه روز پنج شنبه، به 14، 15 و 16 میلیون تومان رسید. موضوعی که نشان دهنده همراهی و حمایت ناظر بازار از روند رشد نرخ ها در آتی و گواهی سپرده است.

رشد وجه تضمین

از فردا وجه تضمین پوشال به 240 هزار تومان می رسد. وجه تضمین نگین هم از پایان معاملات فردا به 400 هزار تومان افزایش می یابد.

افزایش تقاضای زعفران در ماه مبارک رمضان “شدت” گرفته است

حسینی، عضو شورای ملی زعفران و فعال با سابقه بخش خصوصی نیز دیروز جمعه در گفتگو با ایلنا گفت: در آستانه ماه رمضان با افزایش تقاضا در داخل و خارج کشور قیمت هر کیلوگرم زعفران یک تا ۲ میلیون تومان افزایش یافته است. این عضو شورای ملی زعفران ضمن اشاره به رشد یک تا 2 میلیون تومانی قیمت زعفران، تاکید کرد: افزایش تقاضا و رشد قیمت زعفران از یک ماه پیش آغاز شده و در ماه رمضان شدت بیشتری گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید