• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • در حمایت از گیاهان دارویی انجام می شود: پرداخت وام 7 و 9 درصدی برای کشت زعفران

در حمایت از گیاهان دارویی انجام می شود: پرداخت وام 7 و 9 درصدی برای کشت زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • خرداد 19, 1398
  • اخبار

در حمایت از گیاهان دارویی

پرداخت وام 7 و 9 درصدی برای کشت زعفران

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گل محمدی، آویشن، زعفران و زرشک جزء گیاهان دارویی مورد حمایت هستند گفت: تولیدکنندگان آنها در مناطق غیربرخوردار از تسهیلات با نرخ هفت درصد و در مناطق برخوردار از وام با نرخ ۹ درصد برخوردار می شوند. این وام توسط سه بانک از جمله بانک کشاورزی پرداخت می شود.

به گزارش فارس، محمدعلی طهماسبی در حاشیه بازدید از دهمین همایش گل و گلاب لایزنگان داراب ضمن اعلام این خبر گفت: از آنجا که گل محمدی از گیاهان دارویی است و توسعه کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، اعتباراتی از ردیف های قانونی در حمایت از تولیدکنندگان گل محمدی قرار می گیرد. وی اظهار داشت: گل محمدی، آویشن، زعفران و زرشک از نمونه‌های گیاهان دارویی و مورد حمایت است که تولیدکنندگان آنها در مناطق غیربرخوردار از تسهیلات با نرخ هفت درصد و در مناطق برخوردار از وام با نرخ ۹ درصد برخوردار می شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بانک کشاورزی و دو بانک دیگر، این تسهیلات را در اختیار معرفی شدگان به این بانک ها قرار می دهند.

گفتنی است دهمین جشنواره گل و گلاب داراب در روستای هدف گردشگری لایزنگان برگزار شد. علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی، برپایی غرفه‌های عرضه محصولات محلی و ارگانیک و همچنین برنامه‌های فرهنگی و هنری حال و هوایی خاص به این جشنواره داد.

به گزارش فارس؛‌ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور برای گیاهان دارویی وجود دارد و می‌تواند منبع ارزآوری مناسبی برای کشور باشد، تشویق کشاورزان، ارائه تسهیلات و انجام حمایت‌های لازم می‌تواند آنها را برای این کار تشویق کند و ارز بسیار خوبی هم نصیب کشور خواهد کرد. طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده به ویژه اینکه استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در کشور رواج بیشتری پیدا کرده است مردم استفاده از محصولات طبیعی را جایگزین محصولات شیمیایی می کنند البته توسعه گیاهان دارویی در دنیا رواج بیشتری پیدا کرده و در بسیاری از کشورهای اروپایی بخش زیادی از مداوا و درمان بیماری ها توسط گیاهان دارویی انجام می‌شود در حقیقت مردم برگشتی به طبیعت و انس با طبیعت داشته‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید