• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • یک فعال بازار زعفران؛ کاهش قیمت بعید است/ با توجه به هزینه های کشاورزان، قیمت های کنونی مطلوب نیست

یک فعال بازار زعفران؛ کاهش قیمت بعید است/ با توجه به هزینه های کشاورزان، قیمت های کنونی مطلوب نیست

  • توسط دنیای زعفران
  • تیر 11, 1398
  • اخبار
حسینی درباره احتمال کاهش قیمت زعفران تا فصل برداشت 99

یک فعال باسابقه بازار زعفران مطرح کرد؛

کاهش قیمت بعید است/ با توجه به هزینه های کشاورزان، قیمت های کنونی مطلوب نیست

دنیای زعفران، اشاره: حسینی، فعال باسابقه بازار زعفران و عضو شورای ملی زعفران، ضمن اشاره به ثبات قیمت ها در بازار، کاهش قیمت ها را بعید دانست. گفتنی است طی یک ماه پایانی بهار (هفته پایانی اردیبهشت تا هفته سوم خرداد) قیمت زعفران نزولی شده بود که طی 10 روز اخیر احیا شده و اکنون باثبات است. حسینی در این رابطه تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار بعید است که کاهش قیمت زعفران استمرار یابد، ضمن آنکه به سبب هزینه‌های کنونی تولید که کشاورزان متحمل می‌شوند، قیمت‌های کنونی مطلوب نیست.

آخرین وضعیت قیمت بازار و پیش بینی تولید

حسینی عضو شورای ملی زعفران، دیروز 10 تیر، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۸ میلیون و حداکثر ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است. حسینی قیمت زعفران در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار بعید است که کاهش قیمت زعفران استمرار یابد، ضمن آنکه به سبب هزینه‌های کنونی تولید که کشاورزان متحمل می‌شوند، قیمت‌های کنونی مطلوب نیست. عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: با وجود کاهش قیمت زعفران، تولیدکنندگان سعی می‌کنند با افزایش بهره وری، کیفیت محصول و رونق صادرات به نوعی افت قیمت در بازار داخل را جبران کنند که در صورت استمرار موانع صادرات، دیگر امیدی به تولید ندارند. عضو شورای ملی زعفران در پایان درباره آخرین وضعیت تولید طلای سرخ تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و استقبال کشاورزان از توسعه کشت زعفران پیش بینی می‌شود که تولید این محصول در سال زراعی پیش رو به ۵۰۰ تن برسد.

آخرین وضعیت صادرات و مشکلات پیش رو

وی درباره وضعیت صادرات هم گفت: علی رغم پیش بینی افزایش تولید و ازدیاد عرضه، صادرکنندگان به سبب مسئله برگشت ارز به سامانه نیما بلاتکلیف هستند، این در حالی است که دولت راه حل مشخصی پیش روی آن‌ها نمی‌گذارد. حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه امکان رقابت صادرکنندگان در برابر قاچاقچیان وجود ندارد، بنابراین تا زمانی که معضل بازگشت ارز حل نشود، نمی‌توان پیش بینی کرد که بازار به کدام سمت و سو می‌رود. عضو شورای ملی زعفران با اشاره به راهکار اساسی رفع معضل پیش روی صادرکنندگان بیان کرد: اگر ارز حاصل از صادرات به صورت توافقی به واردکننده واگذار شود، صادرات و واردات روند عادی خود را طی می‌کند، همانگونه که در دهه ۷۰ معضل بازگشت ارز به همین شکل مرتفع شد. وی با انتقاد از تاخیر گمرک در اعلام آمار صادرات زعفران گفت: اگرچه بنا بر آمار گمرک تا پایان فروردین ۱۲ تن زعفران به بازار‌های هدف صادر شده، اما با وجود پیگیری‌های مکرر از آن تاریخ به بعد آمار جدیدی در دسترس قرار نگرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید