• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • تعیین قیمت پایه خرید توافقی زعفران، جزو اولویت های مهم صنعت طلای سرخ است

تعیین قیمت پایه خرید توافقی زعفران، جزو اولویت های مهم صنعت طلای سرخ است

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 24, 1398
  • اخبار

اولویت بسیار مهم زعفران از نظر رئیس شورای ملی:

تعیین قیمت پایه خرید توافقی زعفران

پیش بینی رشد 5 تا 6 درصدی تولید در خراسان جنوبی

در حالیکه قیمت زعفران در بازار افت قابل توجهی داشته و پیش بینی می شود این روند نزولی با شدت و ضعف تا فصل برداشت ادامه یابد، رئیس شورای ملی زعفران، تعیین قیمت پایه خرید توافقی انواع درجه بندی زعفران از کشاورزان به عنوان قیمت پایه از سوی وزارت جهاد کشاورزی را جزو اولویت های بسیار مهم زعفران دانست تا از افت بیشتر قیمت ها جلوگیری شود. وی اصلاح قیمت پایه گمرکی را نیز ضروری دانست. همزمان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز پیش بینی کرد که تولید زعفران در این استانن رشد 5 تا 6 درصدی داشته باشد.

لزوم تعیین و اصلاح دو نرخ  در بازار زعفران

به گزارش ایسنا از خراسان جنوبی، محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران گفت: تعیین قیمت پایه خرید توافقی انواع درجه بندی زعفران از کشاورزان به عنوان قیمت پایه از سوی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین اصلاح قیمت پایه صادراتی از سوی گمرک ایران از اولویت‌های بسیار مهم برای جلوگیری از افت قیمت زعفران در داخل کشور است. رئیس شورای ملی زعفران افزود: باید صادرات را مدیریت کنیم و یا ساز و کارها را تغییر دهیم. احتشام اظهار کرد: مدیریت صحیح  بر تعیین قیمت و فروش زعفران ایران در بازار جهانی با قیمت تعیین شده به عنوان قیمت جهانی زعفران، از اولویت‌های مهم مدیریت بر بازار این محصول است. 

پیش بینی رشد 5 تا 6 درصدی تولید

همزمان، عبدالرضا رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز با اشاره به آغاز کشت طلای سرخ در اراضی کشاورزی استان، گفت: در حال حاضر سطح زیرکشت  ‌زعفران ‌استان ۱۶ هزار ۲۵۳ هکتار است که از این میزان سال گذشته‌ ۶۳ تن زعفران خشک برداشت شده است. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال به این سطح زیر کشت بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هکتار ‌اضافه شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید