• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • رکود شدید و کاهش قیمت 2.5 میلیون تومانی هر کیلو زعفران/نمی توان درباره روند قیمت ها در فصل برداشت، پیش بینی کرد

رکود شدید و کاهش قیمت 2.5 میلیون تومانی هر کیلو زعفران/نمی توان درباره روند قیمت ها در فصل برداشت، پیش بینی کرد

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 27, 1398
  • اخبار
غلامرضا میری -رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران - کاهش مصرف زعفران - تولید زعفران

نایب رئیس شورای ملی زعفران مطرح کرد:

رکود شدید و کاهش قیمت 2.5 میلیون تومانی هر کیلو زعفران

میری: نمی توان درباره روند قیمت ها در فصل برداشت، پیش بینی کرد

نایب رئیس شورای ملی زعفران ضمن اشاره به رکود در بازار زعفران و کاهش شدید معاملات، از کاهش 20 تا 25 درصدی قیمت هرکیلوگرم طلای سرخ به دلیل عدم وجود تقاضا در بازار خبر داد. وی اما پیش بینی وضعیت قیمت ها در فصل برداشت را ناممکن دانست. به گفته وی فصل برداشت از 12 مهر و به صورت رسمی از 20 مهر آغاز می شود.

گفتنی است برخی معتقدند که با شروع فصل برداشت، رشد معاملات و کشف نرخ گل و سپس سرگل زعفران، بازار احیا خواهد شد. اما برخی دیگر معتقدند که وضعیت فعلی ادامه خواهد یافت. میری در گفتگوی امروز (چهارشنبه) خود با خبرگزاری مهر این خصوص اظهار نظر و پیش بینی ای ارائه نکرد. در ادامه مشروح اظهارات میری را می خوانیم.

غلامرضا میری در گفتگو با مهر از کاهش قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: بازار این کالا به شدت دچار رکود شده و میزان خرید و فروش به حداقل رسیده است. وی با بیان اینکه عرضه زعفران در حال حاضر بیش از تقاضا است، ادامه داد: به همین دلیل قیمت ها دچار افت شده و نسبت به یکماه قبل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افت قیمت را در این زمینه شاهد بوده ایم.

میری با اشاره به اینکه هرکیلوگرم زعفران ۲.۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است، افزود: یکماه قبل ما زعفران را از کشاورزان کیلویی بین ۱۱ تا ۱۱.۵ میلیون تومان می خریدیم اما الان کیلویی ۹ میلیون تومان می خریم با این حال باز هم مشتری برای محصول وجود ندارد. وی اضافه کرد: در حال حاضر حداقل قیمت هرکیلوگرم زعفران ۷ میلیون تومان و حداکثر قیمت آن ۹ میلیون تومان است.

نائب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه متاسفانه آمار جدیدی از صادرات نداریم و گمرک این آمار را در اختیار ما قرار نمی دهد، افزود: آخرین آمار مربوط به سه ماه نخست سال است که ۱۵ درصد افت را در این زمینه شاهد بودیم. میری با اشاره به اینکه برداشت زعفران به تدریج از ۱۰ الی ۱۲ مهرماه آغاز می شود، گفت: برداشت رسمی این محصول حدودا از ۲۰ مهرماه آغاز می شود و از این زمان به اندازه کافی زعفران در بازار خواهیم داشت اما نمی توانیم پیش بینی کنیم که وضعیت قیمت ها به چه صورت خواهد بود و شاهد افزایش نرخ خواهیم بود یا اینکه خیر.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید