شرط رونق چشمگیر صادرات زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 11, 1398
  • اخبار
غلامرضا میری -رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران - کاهش مصرف زعفران - تولید زعفران

نایب رئیس شورای ملی زعفران مطرح کرد:

شرط رونق چشمگیر صادرات زعفران

میری مطرح کرد: افت 3 میلیونی قیمت زعفران و پیش بینی ثبات بازار

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به مشکلات صادراتی زعفران و افت قیمت زعفران در بازار،  درباره آینده صادرات زعفران گفت: اگر دولت یا بانک‌مرکزی مشکل ارز حاصل از صادرات را حل کند، بدون تردید صادرات طلای سرخ رونق چشمگیری خواهد داشت. گفتنی است، حسینی دیگر عضو این شورا وقوع نوساناتی در بازار در اثر تحولات تقاضا در ماه محرم را دور از انتظار ندانسته بود.

برخی معتقدند، شرایط نرخ ارز و وضعیت بسته فرانسوی ها نیز می تواند نوساناتی (مثبت یا منفی) در بازار ایجاد کند.

آخرین وضعیت قیمت ها

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران دیروز، 10 شهریور، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افت چشمگیر قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو زعفران نگین ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان و زعفران دسته ۷ میلیون و ۲۰۰ تا ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به هفته‌های اخیر به ترتیب ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.

وضعیت بازار داخلی و صادرات

وی با اشاره به اینکه بازار داخلی زعفران در رکود به سر می‌برد و صادرات طلای سرخ تعریف چندانی ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه صادر کننده راهکار عملیاتی و شفاف برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما ندارد، از این رو صادرات این محصول عمدتا از طریق کارت‌های اجاره‌ای و قاچاق به دیگر کشور‌ها انجام می‌شود. نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت و ذخیره محصول در انبار‌ها پیش بینی می‌شود که نوسان قیمتی در بازار اتفاق نیفتد.

شرط رشد چشمگیر صادرات زعفران

وی درباره آینده صادرات زعفران گفت: اگر دولت یا بانک‌مرکزی مشکل ارز حاصل از صادرات را حل کند، بدون تردید صادرات طلای سرخ رونق چشمگیری خواهد داشت.  میری در پایان تصریح کرد: اتحادیه صادرکنندگان پیشنهادی مبنی بر تشکیل صادرات پایاپای را داده است که در صورت عملیاتی شدن نه تنها خبری از کارت‌های یکبار مصرف نیست، بلکه میزان صادرات رشد چشمگیری خواهد داشت چرا که این امکان وجود دارد که واردکنندگان ارز مورد نیاز خود را از صادر کننده دریافت کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید