• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • آمادگی بخش خصوصی برای کمک به دولت در اجرای خرید تضمینی زعفران و حمایت از کشاورزان

آمادگی بخش خصوصی برای کمک به دولت در اجرای خرید تضمینی زعفران و حمایت از کشاورزان

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 9, 1398
  • گزارش
میری صادرات زعفران - رونق بازار داخلی زعفران

نایب رئیس شورای ملی در گفتگو با دنیای زعفران ضمن مطالبه خرید تضمینی زعفران مطرح کرد؛

آمادگی بخش خصوصی برای کمک به دولت در حمایت از کشاورزان

میری از فعالین تشکل های بخش خصوصی، در گفتگو با دنیای زعفران گفت: دولت باید به منظور حمایت از کشاورزان با تعیین قیمت پایه در بازار زعفران مداخله نماید. به گفته میری،  در صورت عزم جدی دولت برای حمایت از زعفرانکاران ، نهادهای خصوصی قادر می باشند با همراهی دولت بازار زعفران را از وضعیت نامناسب فعلی نجات دهند. وی در گفتگوی با دنیای زعفران به جلسات مکرر خود با وزرای مربوطه و ارائه پیشنهادات متعدد برای بهبود وضعیت بازار زعفران اشاره می کند ؛ پیشنهاداتی که البته با بی عملی نهادهای مربوطه راه به جایی نبرده است. باید دید با وجود مطالبات گسترده، تکلیف خرید تضمینی زعفران در سال 98 چه خواهد شد.

به گزارش دنیای زعفران، فعالان بازار زعفران که موافق و مطالبه گر مداخله دولت هستند، بر این اعتقادند که افت قیمت ها باعث وارد امدن ضرر به کشاورزان و کاهش رغبت به کشت و نگهداشت تولید است.

میری پیشتر نیز این مطالبه را مطرح کرده و گفته بود: برای جلوگیری از ضرر زعفران کاران بهتر است دولت برای این محصول قیمت گذاری انجام بدهد تا در صورت ضرر تولید کنندگان دولت این محصول را با نرخ مناسبی از کشاورزان خریداری کند.

این هفته، کریمی دیگر فعال بازار نیز ضمن ارائه پیشنهاداتی در این خصوص گفته بود که نرخ خرید تضمینی در حدود 10 میلیون تومان مطرح است (اینجا). وی ضمن تاکید بر اینکه قیمت زعفران بیش از این ارقام ارزان  نمی شود، گفت: در این زمینه بحث خرید دولت مطرح است که با نرخ هر کیلو گرم ۱۰ میلیون تومان به عنوان کف قیمتی برای خرید حمایتی در نظر گرفته شده است. وی در گفتگوی روز یک شنبه خود با خبرگزاری ایرنا، با بیان اینکه چنانچه دولت به دنبال خرید حمایتی است، باید گواهی سپرده کشاورز را خریداری کند و بدین صورت که کشاورز در انبار بورس کالا محصول را تبدیل به گواهی سپرده می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید