• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • تایید نهایی خریدتوافقی با منابع مهم و اعلام قیمت تمام شده زعفران

تایید نهایی خریدتوافقی با منابع مهم و اعلام قیمت تمام شده زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 30, 1398
  • اخبار
قیمت تمام شده زعفران

تایید نهایی خریدتوافقی با منابع مهم و اعلام نرخ تمام شده+سند و محاسبات

دو عدد مهم در نامه تایید نهایی خرید توافقی؛ 1000 میلیارد تومان منابع و 8.2 میلیون تومان قیمت تمام شده!

سرانجام در آستانه شروع دومین ماهپاییز و اوج گیری برداشت زعفران، موضوع خرید توافقی زعفران با اعلام دو رقم مهم تعیین تکلیف شد. البته پیش از این اصل موضوع اجرای سیاست خرید توافقی، قطعی بود اما اینکه دولت با چه نرخی و با چه حجمی از منابع سیاست خرید توافقی را اجرایی می کند، محل سوال بود. این دو موضوع مهم مخصوصا قیمت تمام شده زعفران دیروز تعیین تکلیف و رسانه ای شد.

در تحلیلی جامع ، اثرات این سیاست بر بازار و قیمت های انواع زعفران را تشریح کرده ایم (اینجا بیشتر مطالعه کنید).

به این ترتیب منابع اجرای طرح دوبرابر رقم اولیه اعلام شده یعنی هزار میلیارد تومان خواهد بود که رقم قابل توجهی است و برای خرید بیش از 107 تن زعفران نگین در قیمت تمام شده اعلام شده کفایت می کند. در سال 96 صرفا حدود 70 تن زعفران خریداری شده بود و با رقم ذکرشده، امسال ظرفیت خرید 50 درصد بیشتر وجود دارد. رقم دیگر که در نامه جهاد کشاورزی تصریح شده، قیمت تمام شده زعفران پوشال است که به مقدار 8.2 میلیون تومان تعیین شده است.

 این در حالی است که قیمت زعفران پوشال در بازار هم اکنون حدود 1 میلیون تومان کمتر از این میزان است. با احتساب یک فاصله تعادلی بین پوشال و نگین، می توان نرخ تمام شده نگین را نیز محاسبه کرد.

قیمت تمام شده زعفران
نامه وزارت جهاد کشاورزی و تایید نوبخت

به گزارش دنیای زعفران، چنانچه در تصویر زیر پیداست، وزارت جهاد کشاورزی بهای تمام شده زعفران پوشال را 8.2 میلیون تومان اعلام کرده است. رقمی که بسیار بالاتر از قیمت فعلی بازار است.


گفتنی است رقم منابع مورد نیاز نیز قبلا 500 میلیارد تومان اعلام شده بود (اینجا) که اکنون در پاراف نامه از رقم هزار میلیارد تومان سخن رفته است. اگر قیمت هر کیلو زعفران نگین را 9.4 میلیون تومان در این طرح در نظر بگیریم، این منابع برای خرید بیش از 107 تن زعفران کافی خواهد بود که معادل 25 درصد کل زعفران تولیدی کشور و رقم بسیار بالایی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید