• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • نرخ خرید توافقی زرشک 10 هزار تومان شد/ نرخ خرید توافقی زعفران ، 10 میلیون تومان “مطرح” شد!

نرخ خرید توافقی زرشک 10 هزار تومان شد/ نرخ خرید توافقی زعفران ، 10 میلیون تومان “مطرح” شد!

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 12, 1398
  • اخبار

مرور تحولات صنعت زعفران در هفته دوم مهرماه

انبار بورسی زعفران در خراسان جنوبی هم، راه اندازی می شود

کاهش عرضه و رشد قیمت ها در بازار نقد، افت و خیز در بورس

بازار نقدی زعفران در دومین هفته مهرماه، چنانچه نظرسنجی های هفتگی دنیای زعفران نیز تصریح داشت (اینجا)، با کاهش عرضه (نسبت به اواخر شهریور) همراه و لذا قیمت ها اندکی رشد کرد. در بورس بعد از رشد قیمت ها در انتهای هفته قبل، ابتدای این هفته شاهد افت محدود نرخ ها بودیم اما در روزهای انتهایی تا حدودی این افت جبران شد. به نحوی که در مجموع، قیمت نقدی و گواهی سپرده، این هفته صعودی و قیمت آتی نزولی بود (جدول زیر).

در خصوص تحولات صنعت نیز مهمترین اظهارنظرها مربوط به موضوع خرید تضمینی بود؛ این هفته علاوه بر افزایش مطالبات در این خصوص، نرخ هایی نیز به عنوان قیمت پایه خرید توافقی زعفران مطرح شد. این در حالی است که درباره محصولی مثل زرشک نرخ خرید توافقی تعیین و اعلام شده است اما درباره زعفران، همچنان خبری نیست. در ادامه سرخط مهمترین اخبار صنعت در هفته گذشته و همچنین جدول تغییرات هفتگی قیمت ها را ملاحظه می کنید.

خرید توافقی زرشک؛ 10 هزار تومان

ایسنا- مهدی عصمتی پور، روز 9 مهر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جهاد کشاورزی در بحث خرید توافقی زرشک تازه وارد شده است. وی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون قیمت‌گذاری در اتاق بازرگانی استان قیمت خرید برای هر کیلوگرم زرشک تازه امسال 10 هزار تومان اعلام شده است.

زعفران خراسان جنوبی وارد بورس می‌شود

ایسنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ‌طرح کشاورزی قراردادی در خراسان جنوبی نام برد و افزود: کارخانه تروند زعفران به عنوان اولین شرکت با کشاورزان قرارداد منعقد کرده تا محصولات سالم خود را با قیمت بیشتر از بازار  تحویل شرکت دهند.  عصمتی پور بیان کرد: پیاز زعفران مازاد استان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و این امر باعث می‌شود سود آن به جیب کشاورز برود. وی با اشاره به ورود زعفران استان به بورس کالای کشاورزی بیان کرد: امسال زعفران کد بورس دریافت کرد و تا چند روز آینده بورس زعفران افتتاح می‌شود. ایشان توضیح بیشتره نداده است اما به نظر میرسد یکی از شرکت های مستقر در خراسان جنوبی، مجوز انبار بورسی گرفته است.

برخی مزارع استان مشکوک به عامل پوسیدگی پیاز زعفران هستند/ آفت، نه جدید است و نه گسترده

قدس آنلاین- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مشکلی که اکنون در برخی از مزارع زعفران ما مشاهده شده، مشکوک به عامل پوسیدگی پیاز زعفران است اما آفت به گونه‌ای نیست که کل زعفران‌های ما آلوده به یک بیماری خاص شده باشند، بلکه منطقه‌هایی در برخی شهرستان‌ها و برخی مزارع آلوده شدند. به گفته وی این آفت نه جدید و نه گسترده است و با درایت کشاورزان کنترل می شود.(اینجا بیشتر بخوانید)

آمادگی بخش خصوصی برای کمک به دولت در حمایت از کشاورزان

دنیای زعفران- میری از فعالین تشکل های بخش خصوصی، در گفتگو با دنیای زعفران گفت: دولت باید به منظور حمایت از کشاورزان با تعیین قیمت پایه در بازار زعفران مداخله نماید. به گفته میری،  در صورت عزم جدی دولت برای حمایت از زعفرانکاران ، نهادهای خصوصی قادر می باشند با همراهی دولت بازار زعفران را از وضعیت نامناسب فعلی نجات دهند. وی در گفتگو با دنیای زعفران به جلسات مکرر خود با وزرای مربوطه و ارائه پیشنهادات متعدد برای بهبود وضعیت بازار زعفران اشاره می کند ؛ پیشنهاداتی که البته با بی عملی نهادهای مربوطه راه به جایی نبرده است. باید دید با وجود مطالبات گسترده، تکلیف خرید تضمینی زعفران در سال ۹۸ چه خواهد شد.

طرح موضوع خرید توافقی زعفران توسط دولت؛ قیمت حمایتی : ۱۰ میلیون تومان

ایرنا- بحث خرید تضمینی زعفران ، مدتی است که بین اهالی بازار مطرح و مورد مطالبه است. در این خصوص کریمی فعال بازار زعفران ضمن اشاره به اینکه دولت، اگر به دنبال خرید حمایتی است، باید گواهی سپرده (زعفران سپرده شده به انبار بورسی) را خریداری کند گفت که قیمت بیش از این کاهش نمی یابد. وی تصریح کرد: در این زمینه بحث خرید دولت مطرح است که با نرخ هر کیلو گرم ۱۰ میلیون تومان به عنوان کف قیمتی برای خرید حمایتی در نظر گرفته شده است.

تحولات  قیمت ها؛ ثبات در بازار، افت و خیز در بورس

در بورس، قیمت آتی ها با افت روز پنج شنبه نهایتا در بازه هفتگی منفی شد. اما در بازار وضعیت متفاوت بود. قیمت گواهی سپرده هم با رشد روز چهارشنبه صعودی بود.

تغییرات قیمت زعفران در هفته دوم مهرماه 98 - نرخ خرید توافی چقدر خواهد بود؟
تغییرات قیمت زعفران در هفته دوم مهرماه

اخبار بورس

نماد پوشال سررسید مهر فردا شنبه سررسید می شود.

با توجه به ثبات نسبی قیمت ها، وجه تضمین قراردادهای اتی بدون تغییر مانده است

اولین معاملات پسته در قالب گواهی سپرده در بورس انجام شد. 2 انبار پسته در زرند و سیرجان تحت کلید بورس درآمده اند و نماد ها درج شده است. دنیای زعفران گزارش روزانه تحولات پسته را نیز در فضایی مجزا مخصوص مخاطبان بورسی خود ارائه می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید