خرید توافقی زعفران در خراسان شمالی از امروز

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 12, 1398
  • اخبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

خرید توافقی زعفران در خراسان شمالی از امروز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از خرید توافقی محصول زعفران از امروز، 12 آبان ماه خبر داد. زعفران در خراسان شمالی بیش از همه در فاروج تولید می شود.

گفتنی است خراسان شمالی با حدود 20 تن تولید، سومین قطب تولید زعفران کشور بعد از خراسان رضوی و جنوبی است. بعد از ای استان اصفهان با حدود 6 تن در رتبه چهارم قرار دارد و سایر شهرستان ها تولید بسیار محدودی دارند.

عبدالله یوسفی در گفت و گو با ایسنا، گفت: مباشر خرید سازمان تعاون روستایی در شهرستان فاروج که بیشترین تولید زعفران را به خود اختصاص داده است، مستقر می شود. وی توضیح داد: این محصول در چهار گروه پوشال معمولی هر کیلو 82 میلیون ریال، مرغوب 90 میلیون ریال، شبه نگین هر کیلو 95 میلیون ریال و نگین 105 میلیون ریال از زعفران کاران خریداری می شود.

برداشت زعفران - زعفران در خراسان شمالی

یوسفی ادامه داد: میزان برداشت زعفران در خراسان شمالی طی پاییز امسال به 18 تن می رسد و قسمت عمده زعفران تولیدی در این استان متعلق به شهرستان فاروج است که 75 درصد زعفران خراسان شمالی در این شهرستان  تولید می شود. وی اظهار کرد: مساحت زیرکشت زعفران در این استان سه هزار و 206 هکتار است که بالغ بر دو هزار هکتار در شهرستان فاروج قرار دارد.

منبع خبر: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما