• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • آخرین اخبار از خرید حمایتی زعفران ؛ شروع از امروز/ بسیاری جزئیات مبهم است

آخرین اخبار از خرید حمایتی زعفران ؛ شروع از امروز/ بسیاری جزئیات مبهم است

خرید حمایتی زعفران

آخرین اخبار از خرید حمایتی زعفران؛ اظهارات 4 مقام مسئول و گزارش دنیای زعفران

شروع در اکثر شهرستان ها از امروز، بسیاری جزئیات بلاتکلیف!

نگرانی در خصوص تکرار مشکلات سال 96 و کم اثری طرح

طبق اخبار متعدد منتشرشده، خرید حمایتی زعفران در اکثر شهرستان ها از امروز اغاز می شود و قیمت ها نیز مشخص است(از 8.2 تا 9.5 میلیون تومان). اما همچنان بسیاری جزئیات مثل مدارک یا شرایط لازم نامعلوم است. مهمتر از همه اینکه دوره پرداخت پول کشاورزان و شرایط آن توسط هیچ نهادی اعلام نشده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی هماز پاسخ به این سوال طفره رفت. همچنین مشخص نیست که دوره تستمحصول چقدر است و اگر اختلافی بین کشاورز و تعاونی تحویل گیرنده در خصوص گرید محصول ایجاد شد، تکلیف چه خواهد بود؟

امیدواریم جهاد کشاورزی و تعاون روستایی به سرعت در این خصوص شفاف سازی کند تا اولا طرح به درستی اجرا شده و تاثیرگذار باشد و ثانیا مشکلات و اعتراضات سال 96 تکرار نشود.

متاسفانه هنوز حتی شرایط لازم برای فروش زعفران در این طرح اعلام نشده است. بعضا اعلام شده است که با مدارک هویتی حداقلی امکان فروش هست اما برخی هم شایع کرده اند که فروش صرفا به کشاورزان پروانه دار (!) انجام می شود. رواج این شایعات و بسیاری بلاتکلیفی ها، ناشی از اطلاع رسانی بسیار بد جهاد کشاورزی است. متاسفانه در وبسایت این نهاد هم خبر درستی وجود ندارد! دنیای زعفران تلاش می کند امروز این موضوع را بررسی کند. در ادامه مهمترین اخبار و اظهارنظرها در این خصوص را مرور می کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی مشهد: شروع از شنبه 11 آبان

امید طهماسبی زاده صبح امروز شنبه 11 آبان در گفت وگو با فارس در مشهد، با اعلام این خبر که خرید تضمینی زعفران از امروز در استان آغاز می شود، گفت: این خرید تا انتهای ماه آینده ادامه داد.

طهماسبی زاده با اعلام این مطلب که متاسفانه در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت زعفران به کیلویی بین 7 تا 8 میلیون تومان بودیم، علت این افت شدید قیمت را تحریم ها، شرایط بازار جهانی و غیره دانست. مدیر جهاد کشاورزی مشهد خبر داد: خوشبختانه از زمانی که دولت بحث خرید حمایتی زعفران را مطرح کرد، قیمت این محصول بیش از یک میلیون تومان در بازار افزایش یافت.

میری: خبری نیست!

باشگاه خبرنگاران جوان- میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان، درباره آخرین وضعیت خرید توافقی زعفران گفت: اگرچه قرار بود زعفران تولیدی کشاورزان از آن‌ها توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شود، اما تا کنون این امر محقق نشده است. وی با اشاره به افت چشمگیر قیمت ها و نداشتن صرفه برای تولیدکننده گفت: امیدواریم با آغاز خرید توافقی قیمت زعفران به نرخ واقعی خود برسد به طوری که جوابگوی دسترنج هزینه کشاورزان باشد.

شروع در باخرز از 12 آبان

ایلنا- رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تایباد گفت: همزمان با فصل برداشت گل زعفران از مزارع زیرکشت این محصول در این شهرستان، خرید حمایتی زعفران از 12 آبان ماه جاری آغاز می‌شود. وی ضمن اشاره به قیمت خرید تضمینی در 4 گرید گفت که زعفران ” پس از انجام آزمایش‌های مربوطه از کشاورز خریداری می‌شود”.

معاون وزیر جهاد کشاورزی:  اگر قیمت ها پایین تر امد دولت وارد می شود!

در حالیکه قیمت زعفرانن در بازار حدود 30 درصد پایین تر از نرخ های خرید حمایتی است، معاون وزیر جهاد کشاورزی روز جمعه اعلام کرد که در صورت پایین تر امدن قیمت از قیمت های مصوب، دولت ورود خواهد کرد! طهمساب در گفتگو باا خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این سوال که پول کشاورزان طی چه مدت پرداخت می شود، پاسخ روشنی نداد. (ویدئوی اظهارات طهماسبی)

نرخ خرید تضمینی به این شرح است (متن خبر که روز پج شنبه 9 آبان اعلام شد در اینجا):

خرید حمایتی زعفران
قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید