تولید زعفران کرمان به 273 کیلوگرم میرسد

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 2, 1398
  • اخبار
زعفران کرمان

سطح زیر کشت زعفران کرمان به 91 هکتار رسید

درآمد ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومانی زعفران کاران در کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان درباره تولید زعفران کرمان و سطح زیرکشت این محصول گفت:هم اکنون سطح زیرکشت زعفران شهرستان به ۹۱ هکتار رسیده و پیش بینی میزان تولید امسال ۲۷۳ کیلوگرم شود که با این میزان تولید ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان عاید بهره برداران می‌شود.

کم آبی و مزیت های زعفران کرمان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با عنایت به محدودیت منابع آبی ، توسعه و ترویج کشت گیاهان با نیاز آبی کم و گیاهان دارویی از سال ۱۳۹۲، کشت زعفران در شهرستان کرمان آغاز و با توجه به نیاز اندک این محصول به آب، امکان بهره برداری به مدت ۵ تا ۷ سال در یک نوبت کاشت، آبیاری در زمان‌های غیر بحران آب، رشد در زمین‌های شنی رسی، خاصیت خوب انباری محصول، سهولت حمل و نقل، عدم نیاز به ادوات سنگین، توان جذب نیروی کار در فصل رکود کشاورزی، ارزآوری سبب شده که کاشت زعفران در شهرستان توسعه یابد.

او گفت: در گذشته ۳۲ هکتار افزایش سطح زیر کشت در استان کرمان وجود داشته که هم اکنون سطح زیرکشت زعفران شهرستان به ۹۱ هکتار رسیده و پیش بینی میزان تولید در سال جاری ۲۷۳ کیلوگرم شود که با این میزان تولید ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان عاید بهره برداران می‌گردد.

زعفران کرمان
عکس: آرشیو – تزئینی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان اظهار کرد: بطور متوسط میزان عملکرد زعفران ۳ کیلوگرم در هکتار و بالاترین میزان عملکرد ۵ کیلوگرم در هکتار ، میزان اشتغال ایجاد شده در هکتار ۱۷۰ – ۱۵۰ نفر روز است که برای توسعه و کشت زعفران به متقاضیان به ازای هر هکتار ۶۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌گردد.

در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی فرآوری و بسته بندی زعفران تاکنون ۱ واحد بصورت صنعتی و چندین واحد بصورت مشاغل خانگی مشغول بکار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید