• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • رقابت ناسالم تجار عامل کاهش قیمت هاست/ تجار ارزان فروش، باید خودشان زیان رقابت منفی را بپردازند نه تولیدکنندگان زعفران

رقابت ناسالم تجار عامل کاهش قیمت هاست/ تجار ارزان فروش، باید خودشان زیان رقابت منفی را بپردازند نه تولیدکنندگان زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 28, 1398
  • اخبار

اظهارات مهم بازیگر اصلی بخش دولتی صنعت زعفران

تجار ارزان فروش، باید خودشان زیان رقابت منفی را بپردازند نه تولیدکنندگان زعفران

رقابت ناسالم تجار عامل کاهش قیمت هاست/ به دنبال راه اندازی بورس بین المللی زعفران هستیم

زینلی:  قیمت بعد از فصل برداشت افزایش می یابد

مجری طرح ملی توسعه گیاهان دارویی این هفته ضمن انتقاد شدید از رقابت منفی برخی تجار و کاهش شدید قیمت زعفران گفت: ما هر گرم زعفران را یک دلار به مشتری های خارجی می فروشیم درحالی که آنها همان زعفران را ۵ دلار در بازارهای جهانی می فروشند. این در حالی است که هم اکنون تولیدکنندگان زعفران هزینه رقابت منفی تجار را می پردازند.

پیشتر بسیاری از مقامات و مسئولان بخش خصوصی و دولتی نیز نسبت به این پدیده مخرب در صنعت زعفران انتقاد کرده بودند. اینجا چندین گزارش را بخوانید

زینلی گفت: باید روند به صورتی شود که اگر صادرکننده ای اقدام به ارزان فروشی زعفران در بازارهای جهانی می کند زیان آن را نیز خودش متقبل شود به عنوان مثال اگر بخواهد ارز حاصل از آن را به کشور برگرداند نمی تواند محصول خود را با قیمت کم عرضه کند و ما امسال این روند را اصلاح خواهیم کرد و اجازه این کار را نمی دهیم. وی گفت: اجازه نمی‌دهیم عده ای با ارزان فروشی و رقابت ناسالم قیمت را در بازارهای جهانی کاهش دهد.

نیاز به همراهی شورای ملی برای متعادل کردن قیمت زعفران

حسین زینلی در گفتگو با مهر با اشاره به نابسامانی های ایجاد شده در بازار زعفران،اظهارداشت: تاکنون حدود ۱۰ تن زعفران به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری شده و بعد از برداشت گل با افزایش قیمت این کالا در بازار مواجه خواهیم بود.  وی ادامه داد: برنامه ریزی هایی کردیم که بتوانیم یک بازار منسجم ایجاد کنیم و شورای ملی زعفران نیز باید با ما متحد باشد تا بتوانیم قیمت این کالا را متعادل کنیم.

رقابت ناسالم تجار عامل کاهش قیمت هاست

 مجری طرح ملی توسعه گیاهان دارویی گفت: یکی از مشکلات ما این است که تجار و صادرکنندگان در خارج از کشور با هم رقابت می کنند و قیمت زعفران را کاهش می دهند که این رقابت سالمی نیست.

به دنبال راه اندازی بورس بین المللی زعفران هستیم

زینلی ادامه داد: ما هر گرم زعفران را یک دلار به مشتری های خارجی می فروشیم درحالی که آنها همان زعفران را ۵ دلار در بازارهای جهانی می فروشند که این نشان می دهد قیمت زعفران ایرانی در بازارهای جهانی پایین است. وی با تاکید بر اینکه روند فعلی باید اصلاح شود، افزود: با ایجاد بورس بین المللی زعفران می توان این مشکل را رفع کرد و در این صورت همه صادرکنندگان ناچار خواهند بود محصول خود را به یک قیمت واحد عرضه کنند.

تجار ارزان فروش، باید خودشان زیان رقابت منفی را بپردازند نه کشاورزان

زینلی گفت: باید روند به صورتی شود که اگر صادرکننده ای اقدام به ارزان فروشی زعفران در بازارهای جهانی می کند زیان آن را نیز خودش متقبل شود به عنوان مثال اگر بخواهد ارز حاصل از آن را به کشور برگرداند نمی تواند محصول خود را با قیمت کم عرضه کند و ما امسال این روند را اصلاح خواهیم کرد و اجازه این کار را نمی دهیم.

وی ادامه داد: در این زمینه با چند شرکت بزرگ وارد  بحث و مذاکره شدیم تا بورس بین المللی زعفران را ایجاد کنیم و اگر دولت و بخش خصوصی همزمان از این طرح حمایت کنند در اجرای آن موفق خواهیم شد.

تولیدکنندگان زعفران امیدوارند که یک بار این وعده ها محقق شده و قیمت زعفران واقعی شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما