زعفران سوغاتی 43.5 درصد زائران مشهد

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 3, 1398
  • اخبار

زائران کدام سوغات مشهد را دوست دارند؟

زعفران گل سرسبد سوغات مشهد

43.5 درصد زائران مشهد زعفران می خرند

زعفران یک  جایگاه ویژه بین سوغاتی های مشهد دارد. افراد هم برای مصرف شخصی و مخصوصا به منظور سوغات از این محصول گرانبها استفاده میکنند. بررسی های میدانی و آماری نشان میدهد که حجم زیادی از مصرف داخلی زعفران به عنوان سوغاتی ازمشهد خریداری و به نقاط مختلف کشور و جهان برده می شود. طبق یک مطالعه آماری، زعفران سوغاتی حدود 43.5 درصد از زوار مشهد بوده است.

این موضوع از دو منظر قابل توجه است: ابتدا از منظر تخمین مصرف داخلی زعفران و دوم از منظر تامین نیازهای گردشگران در مشهد توسط شرکت های بسته بندی و عرضه زعفران.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی میدانی در این خصوص نوشته است: در سفر مشهد می‌توان سوغاتی‌های متنوعی از خوراکی گرفته تا صنایع‌دستی نفیس خریداری کرد. بین سوغاتی‌های مشهد زعفران جایگاهی خاص دارد در واقع این طلای سرخ به‌عنوان یکی از گران‌بهاترین سوغاتی‌های مشهد شناخته می‌شود.

زعفران گل سرسبد سوغات مشهد

یک بانوی گردشگر سوئیسی که در بازار رضای مشهد در حال خرید است به خبرنگار ما می‌گوید: راهنمای تور‌های گردشگری از کشور‌های اروپایی هستم و معمولا بین مسافران تور، محصول زعفران را به عنوان یک سوغات خاص تبلیغ می‌کنم.  محمد زائری اهل اصفهان است و هر سال در فصل تابستان همراه با خانواده به زیارت امام رضا (ع) می‌آید. او در تعریف زعفران خراسان می‌گوید: محصول زعفران در اصفهان نیز کشت می‌شود، اما کیفیت زعفران خراسان را ندارد معمولا در سفر به مشهد حتما این محصول را خریداری می‌کنیم.

زعفران و بازار سوغات ایرانی

معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی به خبرنگار ما می‌گوید: زعفران یکی از محصولاتی است که رغبت خرید سوغات ایرانی را بین زائران مشهدالرضا بیشتر می‌کند. او ادامه می‌دهد: هم اکنون ۶۲ درصد سوغات خریداری شده از سوی زائران از بین محصولات داخلی است و در بین این سوغات زعفران جایگاه خاصی دارد و تقویت جایگاه این محصول می‌تواند در هدایت بازار به سمت ارائه محصولات ایرانی موثر باشد.

زعفران بورسی - زعفران سوغاتی

زعفران در صدر سوغاتی های مشهد

به گزارش دنیای زعفران، در این رابطه پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی با مشارکت یک هزار و ۸۰۰ نفر از زائران مشهد در بهار امسال انجام داده نشان می‌دهد که زعفران، همچنان در صدر کالاهایی است که به عنوان سوغاتی از مشهد خریداری می شود. طبق پژوهش مذکور،  زعفران و لباس با میانگین مساوی حدود ۴۳.۵ درصد بیشترین کالاهایی بودند که به‌عنوان سوغاتی انتخاب شدند، بعد از آن انواع شیرینی‌جات با اختلاف بسیار کمی در لیست پر اقبال‌ترین سوغات‌های مشهد در نوروز ۹۸ قرار دارند.

به این موضوع باید خرید زوار خارجی در مشهد را نیز اضافه کرد که هر ساله بر تعداد انها افزوده می شود و اخیرا با تلاطمات ارزی رخ داده، پولشان، قدرت خرید بالایی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید