تحولات هفتگی زعفران ؛ نوسان در بورس، رشد در بازار

تحولات هفتگی زعفران - قیمت ها

مروری بر تحولات بازار زعفران در هفته ای که گذشت

رشد قیمت در بازار، نوسان در بورس

مرور هفتگی تحولات هفتگی زعفران / زعفران هفته گذشته را عمدتا کم خبر گذارند. اتفاق خاصی جز مصاحبه های تبلیغاتی مدیران برخی شرکت ها ندیدیم. قیمت ها در بازار در نیمه دوم هفته رشد کرد اما در بورس تنها شاهد نوسانات محدود قیمت ها بودیم.

 تنها اتفاق نسبتا مهم، انتشار یک اینفوگرافی از سوی جهاد کشاورزی درباره میزان تولید در سال 1398 بود. در این تصویر، میزان تولید سل گذشته معادل 404 تن و میزان تولید امسال 500 تن ذکر شده بود که 24 درصد بیشتر از تولید سال قبل است (اینجا بیشتر بخوانید) البته منبع رقم 500 تنی اعلام شده و نحوه محاسبه ان معلوم نیست؛ آیا از کشاورزان بزرگ مالک نظرسنجی شده است آیا طرح آماری اجرا شده است؟ یا اینکه بر اساس اظهارات مسئولین، صرفا یک عدد داخل اینفوگرافی قید شده و نمی توان اعتماد کرد!

در هر حال، می توان این اتفاق را مهر تایید “وزارت جهاد کشاورزی” بر رشد تولید به 500 تن تفسیر کرد. حال اینکه “وزارت جهاد کشاورزی” از نظر آماری چقدر قابل اعتماد و اتکاست، بحث دیگری است!

این در حالی است که فصل برداشت زعفران عملا تمام شده است و به جز چند شهرستان و استان گرمسیر، عملا برداشت گل به پایان رسیده است.

تحولات هفتگی زعفران / هفته سوم آذرماه / نوسان قیمت ها در بورس و رشد در بازار

در این شرایط بازار نقدی زعفران نیز اندکی احیا شد و قیمت ها بین 200 تا 400 هزار تومان در هر کیلوگرم رشد کرد. اما در بورس، اکثر  نمادها صرفا نوسان زیر یک درصد را تجربه کردند. بیشترین افت مربوط به نگین اسفند در بازار آتی با 2.8 درصد و بیشترین رشد مربوط به دو نماد پوشال در بازار آتی با 1.5 درصد رشد بود. با این شرایط، فاصله قیمتی زعفران در بورس و بازار کمتر شد. جرئیات مربوط به تحولات هفتگی زعفران و قیمت ها را در تصویر زیر می بینید:

تحولات هفتگی زعفران - قیمت ها

قیمت آنلاین در بورس را می توانید در لینک زیر ببینید: قیمت گواهی سپرده / قیمت آتی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید