فیلم دستگاه برداشت زعفران / انعقاد یک قرارداد با بخش خصوصی

دستگاه برداشت زعفران + فیلم دستگاه برداشت زعفران

در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری؛

انعقاد قراردادی درباره دستگاه گلچین زعفران بین دانشگاه و بخش خصوصی

فیلم دستگاه برداشت زعفران دانشگاه بیرجند

در بیستمین نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، توسط فناوران دانشگاه بیرجند قرارداد فروش دستگاه برداشت زعفران (گلچین گل زعفران) به مبلغ ۵ میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شد. در ادامه جزئیات خبر، فیلم دستگاه برداشت زعفران مربوط به قبل و دستگاه های مشابه را ببینید.

به گزارش خبرگزاری اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بیرجند، دستگاه برداشت گل زعفران برای اولین‌بار در کشور توسط امیرحسن اسعدیان عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در یک شرکت دانش‌بنیان اختراع شده است. دانشگاه بیرجند در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با رونمایی از ۲۸ ‏دستگاه و طرح پژوهشی در حوزه‌های مختلف حاضر شد.‏ منبع: مهر.

به گزارش دنیای زعفران، تلاش های زیادی برای اختراع و تولید دستگاه برداشت زعفران انجام شده است که تاکنون موفق نبوده است. دستگاه اولیه آقای اسعدیان نیز به هیچ وجه کارایی نداشت و سرعت کار بسیار کمی داشت. آن دستگاه در سال گذشته رونمایی شده بود.

دستگاه برداشت زعفران + فیلم دستگاه برداشت زعفران

می توانید توضیحات و فیلم دستگاه پیشین را در اینجا ببینید

اسعدیان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان کیان فناور فردای شرق سال گذشته گفته بود که دستگاه برداشت گل زعفران دارای دو قسمت است. وی همچنین توضیح داده بود که: یک قسمت آن دستگاه برداشت گل زعفران است که دو کیلو گل داخل آن جا می شود و قسمت دیگر موتور علف زن است که نیروی محرکه این دستگاه را تأمین می کند. وی با بیان اینکه هزینه تمام شده این دستگاه 5 میلیون تومان است، افزود: موتور علف زن دستگاه یک و نیم میلیون تومان است که کشاورز می تواند در طول سال هم برای برداشت یونجه، علف باغات و برگهای زعفران در پایان فصل برداشت از آن استفاده کند. بنا به گفته آقای اسعدیان، دستگاه مذکور مجهز به سنسورهای تشخیص است که نه تنها به برگهای زعفران آسیب نمی رساند بلکه به غنچه و تیج های سفید زعفران که در روز آینده برداشت می شوند هم آسیبی وارد نمی کند.

معلوم نیست که این قرارداد درباره کدام دستگاه است؛ همان دستگاه پیشین یا نمونه متفاوت و پیشرفته آن؟ طبق اطلاع دنیای زعفران پیشین قطعا قابلیت تجاری سازی ندارد.

امسال فیلم دیگری نیز از یک دستگاه کالسکه ای تولید زعفران منتشر شد که معلوم نیست مرتبط با همین تیم دانشگاه بیرجند است یا خیر؟ فیلم مربوطه را اینجا ببینید

درباره مکانیزاسیون زعفران، اینجا بیشتر بخوانید

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: اخبار جدید از دستگاه برداشت گل زعفران | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید