• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • مرور هفتگی تحولات بازار زعفران؛ بی تفاوتی زعفران به هیجانات هفته پرماجرا

مرور هفتگی تحولات بازار زعفران؛ بی تفاوتی زعفران به هیجانات هفته پرماجرا

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 20, 1398
  • اخبار

مرور هفتگی تحولات بازار زعفران

بی تفاوتی زعفران به هیجانات هفته پرماجرا

زعفران طی هفته قبل باز هم باثبات ماند. چنانچه جدول زیر نشان می دهد، قیمت ها از پنج شنبه گذشته تا این پنج شنبه با نوسانات اندک در محدوده 1 درصد همراه بوده است.

موضوعی که نشان میدهد با وجود تحولات بسیار در عرصه سیاست و همچنین نوسانات بازار ارز و ریزش بازار بورس (سهام) زعفران در بازار و بورس تقریبا با ثبات بوده است.

البته در بازار آتی یک نیمه صعودی داشتیم و در دو روز انتهایی شاهد افت قیمت ها بودیم. نوساناتی که نهایتا قیمت زعفران بازار آتی را هم به همان نرخ های انتهای هفته قبل بازگرداند. درباره تحولات قیمت و برخی پیش بینی ها از نحوه واکنش زعفران به تحولات پرشتاب هفته گذشته، این تحلیل را بخوانید.

فارغ از بازارها، در عرصه خبری نیز شاهد تحول خاصی نبودیم. موضوع پرداخت مطالبات کشاورزان در طرح خرید حمایتی همچنان مطرح است.

در این رابطه، مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: تاکنون فقط توانسته‌ایم ۵۰ درصد طلب زعفران کاران را پرداخت کنیم. وی اظهارداشت: امید است با تامین اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی در آینده نزدیک تمامی طلب کشاورزان پرداخت شود.

گفتنی است  در قالب خرید حمایتی زعفران ۷۰ هزار و ۹۷۴ کیلوگرم محصول زعفران خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی روز شنبه 30 آذرماه با اشاره به آخرین روز مهلت تعیین‌شده برای خرید حمایتی زعفران و تقاضای زعفران‌کاران جهت تمدید این مهلت، مطرح کرد: این مهلت در اختیار استان نیست و سازمان جهاد کشاورزی با سرپرست وزارتخانه برای تمدید مهلت خرید حمایتی زعفران مکاتبه کرده اما چون این اقدام مصوبه شورای اقتصاد را دارد باید شورای اقتصاد تمدید زمان خرید را مصوب کند.(خبرگزاری فارس)

بازار تعریفی ندارد!

همچنین نائب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه بازار طلای سرخ داخلی تعریف چندانی ندارد، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی خانوار‌ها و رکود حاکم بر بازار بسیاری از فروشگاه‌ها از فروش پایین زعفران گلایه‌مند هستند که انتظار می‌رود در ماه‌های آتی رونق به بازار داخل بازگردد.

انتشار امار صادرات

همزمان در هفته جاری شاهد انتشار آمار گمرک از صادرات انواع محصولات هم بودیم. جزئیات مربوطه را اینجا بخوانید

تحولات بورس

در بورس هم شاهد راه اندازی قراردادهای اختیار معامله تحویل اردیبهشت 99 بودیم. همچنین قراردادهای آتی پوشال و نگین تحویل اردیبهشت 99 راه اندازی شد.

وضعیت صادرات

گفتنی است، پیشتر، حسینی فعال بازار، با اشاره به اینکه آمار متناقضی در خصوص صادرات زعفران مطرح است، بیان کرد: با وجود آنکه آماری در خصوص رشد صادرات زعفران مطرح است، اما به اعتقاد بنده توسعه صادرات به افغانستان به معنای رشد صادراتی نیست چرا که زعفران ایرانی پس از ورود به این کشور تحت عنوان بسته‌بندی‌های جدید به دیگر کشور‌ها صادر می‌شود که این امر خطر جدی برای بزرگترین تولیدکننده زعفران دنیاست.

عضو شورای ملی زعفران حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ را ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که چینی‌ها یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زیر قیمت از کشاورزان زعفران خریداری می‌کنند.(تجارت نیوز)

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید