• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • طرح حمایتی دولت از کشاورزان حمایت نکرد؛گلایه های کشاورزان از روند پرداخت خرید حمایتی زعفران ادامه دارد

طرح حمایتی دولت از کشاورزان حمایت نکرد؛گلایه های کشاورزان از روند پرداخت خرید حمایتی زعفران ادامه دارد

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 25, 1398
  • اخبار
خرید حمایتی زعفران

طرح حمایتی دولت از کشاورزان حمایت نکرد؛

گلایه های کشاورزان از روند پرداخت خرید حمایتی زعفران ادامه دارد

با وجود گذشت بیش از دو  ماه از شروع اجرای طرح خرید حمایتی زعفران توسط اداره تعاون روستایی در رشتخوار، عدم پرداخت بهای محصول خریداری شده، کشاورزان بسیاری را ناخرسند و شاکی کرده است.

طرح خرید حمایتی از اوایل آبان ماه آغاز و تا انتهای آذر ادامه یافت. مسئولان به هنگام تحویل گرفتن زعفران هیچ قولی درباره زمان پرداخت پول ندادند. گفته شده است که 50 درصد پول کشاورزان پرداخت شده اما برخی در گفتگو با دنیای زعفران اعلام کرده اند که هیچ پولی دریافت نکرده اند. در ادامه گزارشی از گلایه های کشاورزان رشتخواری در این رابطه می خوانیم.

به گزارش دانا به نقل از صبح توس؛ همزمان با 13 پایگاه فعال استان اجرای طرح خرید حمایتی زعفران در رشتخوار نیز دنبال شد، کشاورزان این شهرستان با توجه به کاهش قیمت این محصول در بازار به طرح خرید حمایتی دولت در اداره تعاون روستایی روی آوردند، اما با وجود گذشت بیش از یک ماه از اتمام خرید این محصول، عدم پرداخت بهای آن کشاورزان را در رشتخوار گلالیه مند کرده است.

رضا قربانی از کشاورزان رشتخواری در رابطه با طرح خرید حمایتی زعفران با گلایه از تاخیر و طولانی شدن زمان پرداخت محصول گفت: بیش از یک ماه است که محصول زعفران خود را تحویل اداره تعاون روستایی در رشتخوار داده ام اما با وجود گذشت این زمان هنوز خبری از پرداخت بهای محصول به من نشده است.

این کشاورز در ادامه با تاکید بر اینکه باید بسیاری از هزینه های سالانه زندگی خود را از طریق فروش محصول زعفران تامین کند، یادآور شد: بیشترین نیاز کشاورزان در این فصل به پول محصولات به خاطر پرداخت هزینه های عقب مانده کارگران و … است.

قربانی با تشکر از اجرای طرح خرید حمایتی، گفت: امیدواریم مسئولان عزیز با پیگیری و برنامه ریزی مشکل پرداخت و تسریع کار را در این طرح افزایش دهند.

هنوز از واریز قسط اول هم خبری نیست

محمد رحمتی، کشاورز ساکن روستای مهدی آباد رشتخوار نیز با درخواست از خبرنگار ما مبنی بر پیگیری موضوع گفت: با توجه به اینکه تنها درآمد کشاورزان عزیز در منطقه زعفران می باشد الان بیش از 40 روز است که بعضی از کشاورزان زعفران خود را تحویل اتحادیه تعاون روستایی داده اند، ولی متاسفانه هنوز از واریز قسط اول بهای محصول خبری نیست، خواهشمندم که این موضوع را پیگیری نمایید.

محمد رمضانی دیگر کشاورز رشتخواری نیز با تاکیدبر اینکه اجرای طرح حمایتی به نفع کشاورزان است، اظهار داشت: ما از مسئولان در جهت اجرای این طرح قدردانی میکنیم، اما نحوه اجرای طرح اگر با مدیریت بهتری نسبت به پرداخت بهای محصول به کشاورزان دنبال شود بسیار مطلوب تر خواهد بود.

کشاورزان بدهکار هستند و پول خود را نیاز ندارند

وی در ادامه این مطلب گفت: بیشتر کشاورزان که محصول خود را تحویل داده اند در جهت تامین هزینه های سالانه برداشت زعفران نیازمند پول هستند، هزینه های کارگری، آب، کو، و پاک کردن زعفران و …. از جمله هزینه های کشاورزان است که به تعویق افتاده است.

حسن حسینی، عضو صنفی کشاورزان رشتخوار گفت: با توجه به اینکه دو ماه از خرید زعفران کشاورزان در شهرستان رشتخوار گذشته است، اما مردم همچنان منتظر دریافت بهای محصول خود هستند تا با استفاده از آن بتوانند بدهی‌های معوقشان را پرداخت کنند.

 وی در ادامه با درخواست پرداخت مطالبات زعفران کاران در رشتخوار، گفت: اکثر کشاورزان زعفرانکار علاوه بر هزینه های کشاورزی خود به بانک ها نیز بدهکارند.

شغل بیش از 80 درصد مردم در رشتخوار کشاورزی است و محصول زعفران جز مهم ترین محصصولات کشت شده در این شهرستان است، کشاورزان رشتخواری در طرح خرید حمایتی زعفران امسال بیش از 5 هرار کیلو زعفران خشک را تحویل اداره تعاون روستایی داده اند.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید