مرور هفتگی تحولات صنعت طلای سرخ؛ رشد قیمت هفتگی زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 4, 1398
  • اخبار
قیمت هفتگی زعفران

مرور هفتگی تحولات صنعت طلای سرخ و تحولات قیمت هفتگی زعفران

جهش قیمت زعفران بورسی در اولین هفته بهمن ماه

زعفران که دیماه را با یک سقوط آغاز کرده بود اکنون بهمن ماه را با یک رشد مناسب آغاز کرد. سقوط دیماه بیش از همه متاثر از جوسازی روی موضوع پایان خرید حمایتی و با شروع از بورس رخ داد. اکنون در آغاز بهمن ماه، برخی مسائل و اخبار باعث شده است روند صعودی قیمت زعفران که از نیمه دوم دیماه به نحو بسیار ملایمی در جریان بود، در اولین روزهای بهمن با شتاب بیشتری ادامه یابد. به نحوی که قیمت هفتگی نگین حدود 5 درصد رشد کرد.

چنانچه جدول قیمت هفتگی(جدول زیر) نشان میدهد، این رشد در بورس در حالی اتفاق افتاد که قیمت بازار نقدی عمدتا باثبات بوده است و تنها قیمت پوشال اندکی بهبود داشته است.

قیمت هفتگی زعفران

رشد قیمت هفتگی زعفران ؛ پوشال انبارهای قدیمی در صدر

در بورس، پوشال انبار تعاون روستایی که مدتها معامله نمی شد، با 19 درصدی بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و مثل نماد پوشال زرین به محدود 7.7 میلیون تومان رسید. بعد از آن پوشال زرین هم با 8 درصد رشد بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد. انبارهای زرین و روستا دو انبار قدیمیتر بورس هستند. با این حال قیمت نمادهای جدیدتر رشد بسیار کمتری داشت.

رشد 4 تا 6 درصدی نگین

اما درباره نمادهای نگین، اکثر نمادها به صورت یکدست بین 4 تا 6 درصد رشد کردند. نگین تحویل اردیبهشت و نگین تحویل اسفند با 6.6 درصد بیشترین رشد با به خود اختصاص دادند. به این ترتیب، قیمت در همه نمادهای بازار آتی به بالای 10 میلیون تومان رسید. قیمت در بازار گواهی هم در محدوده 9.5 میلیون تومان قرار دارد.

علت رشد قیمت ها چه بود؟

درباره علت رشد قیمتها، فرضیات مختلفی مطرح است؛ از سرمای هوا و کاهش عرضه تا افزایش جذابیت محصول بورسی به خاطر تنش های هوایی اخیر. در سوی دیگر برخی تعطیلات سال نو و شوک واردشده به چین در اثر شیوع ویروس جدید را عاملی برای کاهش تقاضا برای زعفران دانسته اند. البته این مسائل را باید با دقت بیشتری و در تناظر با رویدادهای فصلی و همچنین ماهیت معاملات بورس تحلیل کرد. فردا در تحلیلی به این موضوعات خواهیم پرداخت.

درباره اخبار صنعت نیز، موضوع عدم پرداخت مطالبات کشاورزان، همچنان داغ است. اینجا و اینجا بیشتر بخوانید

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید