• صفحه خانگی
  • >
  • قیمت روز
  • >
  • چرا قیمت زعفران بورسی افزایش یافت؟آیا در ادامه شاهد ادامه افزایش قیمت زعفران خواهیم بود یا کاهش؟

چرا قیمت زعفران بورسی افزایش یافت؟آیا در ادامه شاهد ادامه افزایش قیمت زعفران خواهیم بود یا کاهش؟

در گفتگوی دنیای زعفران با فعالان صنعت طلای سرخ موضوع افزایش قیمت زعفران مورد بررسی قرار گرفت

دنیای زعفران” مصمم است در راستای تبیین شرایط حاکم بر بازار، گفتگوهایی را با برخی از فعالین معتبر و شناخته شده بازار انجام دهد.در نخستین سری از این گفتگوها به سراغ جناب آقای بایسته رفته ایم.ایشان از مدیران ارشد شرکت سحرخیز به شمار می روند.چکیده این گفتگو را ملاحظه فرمایید.

✅ افزایش قیمت زعفران ، چرا ؟بایسته ،از مدیران ارشد شرکت سحرخیز ، در خصوص علت افزایش قیمت زعفران در بورس ، سفته بازی را علت اصلی افزایش قیمت زعفران در بورس می داند و با انتقاد از مدیران بورس به جهت انفعال در چنین روزهایی ،خواهان ورود نهادهای نظارتی به منظور بررسی اتفاقات اخیر می باشد.
وی معتقد است، بخشی از نقدینگی خارج شده از بازار مسکن و
ارز با ورود به بورس زعفران تقاضاهای کاذبی را ایجاد کرده است و موجب
افزایش قیمت زعفران شده است.

✅ وضعیت صادرات زعفران در این روزها چگونه است؟
بایسته در خصوص وضعیت اینروزهای صادرات زعفران و تقاضاهای خارجی به صراحت از عدم افزایش تقاضا در این روزها سخن می گوید و معتقد است که، ویروس کرونا هیچ تاثیری بر تقاضای شرکت های چینی نداشته است زیرا در تعطیلات چینی به سر می بریم و حتی در صورت عدم ظهور این بیماری نیز ، همانند سال‌های گذشته شرکت های جینی فعالیت خود را در تعطیلات سال نو چینی متوقف می کردند. ایشان همچنین از ثبات نسبی میزان تقاضای
شرکت های داخلی سخن می گوید.

✅عرضه زعفران به بازار را چگونه ارزیابی می کنید ؟
عرضه زعفران به بازار توسط کشاورزان آیا دستخوش تغییر شده است ؟ ایشان در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: عرضه زعفران در روزهای اخیر کاهش یافته است و علت آن نیز ، افزایش قیمتها در بورس می باشد. در واقع با افزایش قیمت ها دربورس ، کشاورزان در انتظار افزایش قیمت در بازار نقد می باشند و به همین جهت از فروش محصول خود موقتا دست کشیده اند.

✅ قیمت ها در بهمن و اسفند افزایش خواهد یافت ؟
ایشان معتقد است که ، در روزهای پایانی بهمن ماه و اسفند احتمالا شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود.ایشان علت افزایش احتمالی قیمتها را نوروز باستانی می داند ؛ موضوعی که نه تنها موجب افزایش تقاضا در داخل ،بلکه حتی در کشورهایی که ایرانیان در آنها پرشمارند نیز، می شود و باالتبع موجب افزایش قیمت زعفران نیز خواهد شد.البته ، ایشان این احتمال را مطرح می کند که افزایش قیمت در روزهای اخیر می تواند این سناریو را منتفی سازد.

*مصاحبه حاوی نظرات شخصی مصاحبه شونده است.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید