تولید داروی کروسینا ،نخستین داروی بومی خراسان

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با جداسازی کروسین دارویی را برای مقابله با آلزایمر،افسردگی و سرطان تولید کرده است.

سید احمد مهاجری ، عضو هئیت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، اظهارداشته است: از آنجا محصول زعفران خاص و بومی خراسان است و یک محصول استراتژیک در کشور محسوب می شود، توسعه و بهره برداری قرص کروسینا موجب ایجاد شغل و افزایش ارزش افزوده می شود.

وی افزود: داروی کروسینا حاصل تخلیص و جداسازی ماده کروسین از زعفران است که در سال 1387 ثبت اختراع شد.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، عضو هئیت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به همت دکتر سجادی ماده کروسین برای کاربرد در زمینه داروسازی معرفی شد، گفت: پروانه تولید داروی کروسینا در بهمن سال 1394 صادر شد و سپس کارآزمایی بالینی برای این دارو انجام شد.

مهاجری با بیان اینکه هم اکنون داروی کروسینا به عنوان مکمل در بازار عرضه می شود، در مورد مزایای این دارو افزود: ضد افسردگی، ضد آلزایمر، ضد التهاب و بهبود درد های زانو از فوائد مصرف این دارو است.

وی افزایش روشنایی و تیزبینی چشم به ویژه در بیماران دیابتی را از دیگر فواید داروی کروسینا دانست و گفت: مصرف این دارو موجب کاهش التهاب شبکیه چشم و همچنین کاهش قند خون در بیماران دیابتی می شود.

عضو هئیت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بررسی مشکلات شبکیه چشم و تاثیر داروی کروسینا را دو فوق تخصص چشم به نام های دکتر حسنی و دکتر زارعی انجام داده اند.

مهاجری همچنین به خاصیت ضدسرطان بودن داروی کروسینا اشاره کرد و گفت: از آنجا داروی کروسینا کاملا طبیعی است مصرف آن همراه با داروهای شیمیایی موجب نابودی سلول های سرطانی می شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات در زمینه داروی کروسین و ماده اولیه زعفران در دنیا نادر محسوب می شود از محققان و پزشکان خواست تا پژوهش های خود را به سمت مباحث کاربرد یسوق دهند.

عضو هئیت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قرص کروسینای تولید در مرکز خراسان دارای 15 میلی گرم ماده کروسین است که 9 برابر محتوای قرص مشابه تولید شده در جهان محتوای بیشتر دارد .

مهاجری با اشاره به اینکه ماده کروسین گرفته شده از زعفران فراوری شده است، گفت:تحقیقات علمی ایمنی و بی خطر بودن داروی کروسینا را اثبات کرده است.

وی تصریح کرد: مصرف داروی کروسینا برای زنان باردار از آنجا که موجب کاهش پلاکت می شود و احتمال سقط جنین وجود دارد توصیه نمی شود .

عضو هئیت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد مصرف داروی کروسینا در بیماران قلبی ادامه داد: میزان دز داروی والفارین در افراد مبتلا به بیماری قلبی و عروقی باید تغییر کند.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید