• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • اولین اظهارات زعفرانی زنگنه؛ انتقاد از بورس زعفران و روند صادرات، وعده تشکیل کمیته زعفران

اولین اظهارات زعفرانی زنگنه؛ انتقاد از بورس زعفران و روند صادرات، وعده تشکیل کمیته زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • اسفند 7, 1398
  • اخبار
انتقاد زنگنه از بورس زعفران

اولین اظهارات و مواضع نماینده منتخب مردم تربت حیدریه درباره زعفران

بورس زعفران شاخصه های لازم را ندارد/ لزوم نظارت بر صادرات

وعده تشکیل کمیته زعفران از اردیبهشت ماه

نماینده منتخب مردم تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات در مجلس در نخستین اظهارات خود درباره زعفران بعد از انتخابات تصریح کرد که بورس زعفران شاخصه های لازم را ندارد. البته معلوم نیست شاخصه های لازم از منظر ایشان چیست. وی از عدم رشد قیمت زعفران در بورس انتقاد کرده است. زنگنه، دکترای اقتصاد از اندونزی دارد.

زنگنه در انتقاد از بورس زعفران ، پیشتر هم در یادداشتی نوشته بود: گردانندگان بورس زعفران با ایجاد یک اتاق عملیات، در خصوص بازارگردانی و راه های اقتصادی و روان شناختی ، تصمیمات صحیح اخذ، ابلاغ و عملیاتی نمایند. تاکید می کنم بورس بدون رعایت اصول بازارگردانی، بی ثبات بوده، گاها ضد تولید عمل می کند.

وی در جلسه اخیر خود، همچنین از روند صادرات هم انتقاد کرد و  گفت: باید نظارت ویژه ای بر صادرات زعفران داشته باشیم چرا که اختلاف قیمت بین مرکز صادراتی و داخل فاحش است. به گفته زنگنه یک کمیته از اردیبهشت ماه برای موضوع زعفران ایجاد خواهد شد.

باید جلوی خام فروشی پسته گرفته شود

به گزارش مهر، محسن زنگنه، دوشنبه 6 اسفند در نخستین نشست خبری خود، اولویت نخست تولید در منطقه را با محوریت کشاورزی و دامداری عنوان کرد و گفت: البته این بدان معنا نیست که با صنعت مخالفیم اما ظرفیت منطقه خیلی فراتر از آن است که بخواهیم از حوزه کشاورزی و دامداری بخصوص صنایع تبدیلی آن غفلت کنیم. زنگنه به تولید انبوه پسته در شهرستان مه ولات اشاره کرد و افزود: باید جلوی خام فروشی پسته را بگیریم و آن را به یک ضد ارزش تبدیل کنیم و چنانچه بتوانیم حداقل نصف این سرمایه‌ها را در مه ولات نگه داریم، شاهد پیشرفت این منطقه خواهیم بود.

بورس زعفران شاخصه های لازم را ندارد

وی با بیان اینکه بورس زعفران شاخصه‌های لازم را ندارد، گفت: با توجه به اینکه قطب تولید زعفران در ایران و جهان هستیم، باید اصلاح بورس زعفران در اولویت قرار بگیرد چرا که شاخصه‌های لازم را ندارد و با توجه به افزایش شاخص بورس و طلا، زعفران در بورس همچنان در رکود است.

این نماینده منتخب اظهار کرد: باید نظارت ویژه ای بر خروج و صادرات زعفران داشته باشیم چرا که اختلاف قیمت بین مرکز صادراتی و داخل فاحش است و این تعارض به وجود می‌آید و رقبا در خارج از کشور برای اینکه بتوانند رقابت کنند، قیمت را دائم کاهش می‌دهند.

زنگنه گفت: باید از اردیبهشت ماه کمیته زعفران را تشکیل دهیم که شامل آموزش مردم در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت است و در این بین نیازمند بسیج نیروی مردمی هستیم.

انتقاد زنگنه از بورس زعفران

سایر اظهارات زنگنه؛ از جناح بندی ها تا عزل و نصب مدیران

نماینده منتخب مردم تربت حیدریه تصریح کرد: معتقدم سن مدیران حداکثر باید ۵۰ سال و بومی منطقه باشد و از طرفی یک مدیر بومی ضعیف‌تر بهتر از یک مدیر مجرب و غیربومی است و همچنین از جوانی که برای دریافت منصبی که توان آن را در خود می بیند اعلام آمادگی کند، استقبال می‌کنیم.

به گفته وی، جریان انقلابی شیفته خدمت و خادم ملت است که برای رسیدن به جایگاه، اخلاق را زیر پا نمی‌گذارد و مردم را محرم خود می‌داند و اهل جناح بندی نیست و نگاهش به مستضعفین و فرا منطقه‌ای است.

منتخب مردم تربت حیدریه با تاکید بر اینکه وارد جناح بندی‌های سیاسی نمی‌شود، افزود: در موضوع عزل و نصب مدیران هرگز وارد جناح‌بندی های سیاسی نمی‌شویم و مبنای ما براساس شایسته سالاری است اما در مقابل مدیری که شایستگی ندارد، تمام قد می‌ایستیم.

زنگنه به برنامه‌های خود در منطقه اشاره کرد و گفت: بی عدالتی از تمام جهات، از جمله تقسیم منابع انسانی، اداری، آب و سایر منابع در منطقه محسوس است لذا در قدم اول باید عدالت را در حوزه‌های مختلف اجرا کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص شفافیت هیچ نکته پنهانی با مردم نداریم و از رسانه‌ها می‌خواهم با رویکرد شفافیت و نقد آگاهانه حرکت کنند و من از آنها حمایت خواهم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید