• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • کاهش جزیی صادرات زعفران در 10 ماه نخست سال 98/کرونا صادرات زعفران را مختل کرد

کاهش جزیی صادرات زعفران در 10 ماه نخست سال 98/کرونا صادرات زعفران را مختل کرد

  • توسط دنیای زعفران
  • فروردین 4, 1399
  • اخبار

میری از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و حداکثر ۹ میلیون تومان است.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت بازار طلای سرخ در آستانه شب عید اظهار کرده است: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۹ میلیون تومان است.

وی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و لغو پروازها، قیمت زعفران کاهش یافته است که با استمرار روند توقف صادرات، افت قیمت محصول ادامه خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، میری درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ بیان کرد: بنابر آمار ۱۰ ماهه گمرک صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل به سبب مسائل و مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما ۳ تا ۴ درصد کاهش یافته و از آن تاریخ به بعد گمرک آمار جدید صادراتی را اعلام نکرده است.

گسترش ویروس کرونا، صادرات زعفران را مختل کرد

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا و لغو پروازها امکان خروج زعفران نیست چرا که جنس هایی صادراتی در ابتدا باید قرنطینه شود، هر چند تاکنون هیچ کشوری اعلام نکرده که ورود مواد غذایی از جمله زعفران ممنوع است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به رشد چشمگیر تولید زعفران پیش بینی می شود که در صورت رفع موانع صادراتی و مشکلات بازگشت ارز به کشور می توان جهش چشمگیری در بخش صادرات داشت.

دنیای زعفران: حداکثر قیمت اعلام شده توسط جناب میری چندان متقن نمی باشد.انواع با کیفیت زعفران در روزهای پایانی سال و قبل از تعطیلی بازارها به مناسبت فرارسیدن نوروز ، بیش از 10 میلیون تومان خرید و فروش می شد.برای ملاحظه دقیق قیمت انواع زعفران به لینک ذیل مراجعه نمایید: جدول قیمت روزانه انواع زعفران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید