• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • جلوی افت قیمت زعفران را بگیریم / پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از زعفران

جلوی افت قیمت زعفران را بگیریم / پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • اردیبهشت 2, 1399
  • اخبار
احتشام - آمار صادرات زعفران

محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران ایران در خصوص شیوع کرونا و تاثیر آن بر بازار زعفران گفت: کرونا روی تمام بازارها تاثیر منفی گذاشته به همین دلیل اکثر بازارهای مصرف زعفران نیز تعطیل است. به طوری که شاهد هستیم بازارهای بزرگی مانند اسپانیا و ایتالیا نیز تعطیل شده اند چون اکثر پروازها لغو شده است و امکان صادرات زعفران وجود ندارد.

احتشام خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر صنعت زعفران ما خوابیده است یعنی واحدهای فرآوری، بسته بندی و صادرات‌مان با مجموعه پرسنلی که دارند متضرر شده اند چون صادراتی ندارند. علاو ه بر آن در داخل نیز فروش نداشته و ندارند و به عبارتی بازار سوغات نیز تعطیل است.

به گزارش بازار ، وی با بیان اینکه تا به الان عمدتا ضررها به واحدهای فراوری و بسته بندی وارد شده است، افزود: اگر در بحث بازار هم تلاش نکنیم و بازار از دست رفته را جبران نکنیم و آن را مدیریت نکنیم این زنجیره ضرر به کشاورز هم خواهد رسید و کشاورزان نیز  متضرر خواهند شد.

با شروع فصل زعفران، خطر متضرر شدن کشاورزان را تهدید می‌کند/ جلو افت قیمت زعفران را بگیریم

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به فصل زعفران هستیم باید مراقب باشیم که به کشاورز ضرر نخورد. در حال حاضر نیز با این قیمتها کشاورزان متضرر هستند و با قیمت منصفانه ای زعفران خود را به فروش نمی رسانند.

احتشام افزود: در شرایط فعلی پیش بینی آینده بازار سخت است چون یک حجم زعفران مانده از قبل داریم و یک تولید پیش رو نیز داریم. بنابراین برنامه ریزی، استراتژی و خط مشی بازار را میخواهد. یعنی اگر با برنامه ریزی درستی جلو نرویم و تفکر استراتژیکی برای مدیریت کردن این وضع بحرانی  نداشته باشیم، قطعا در  فصل برداشت تهدید پیش روی ما خواهد بود نه فرصت.

وی تصریح کرد:  در حال تلاش هستیم که جلوی افت قیمت را بگیریم تا نه ضرری به اقتصادمان بخورد و نه کشاورز چون ما معتقدیم مهمترین کار این است که زعفران را با قیمت منصفانه از کشاورزان خریداری کنیم.

احتشام در پایان گفت: ما همیشه خواستار این بوده ایم که اجازه بدهند ۱ درصد از صادرات زعفران را به عنوان سرمایه در یک صندوق حمایت از زعفران بریزیم و به بوسیله آن درخصوص فواید زعفران تبلیغ و فرهنگ سازی کنیم. بنابراین امیدواریم با آغاز به کار مجدد بازارها، زعفران رونق خود را بگیرد و بتوانیم میزان کسری از اسفند ماه را با برنامه ریزی و استراتژی معرفی زعفران جبران کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید