آشنایی با برندهای زعفران در جهان (شماره 4) و رموز موفقیت در برندینگ و خرده فروشی زعفران
هکوسفرون از 1874 تاکنون!
دنیای زعفران تلاش می کند در مجموعه مطالب برندهای زعفران ، رقبای شرکت های بسته بندی و خرده فروشی زعفران ایران در جهان را بیشتر بشناسد و رمز موفقیت انها را استخراج کند. در این شماره هم سراغ یک برند زعفرانی اسپانیایی رفتیم.
هکوسفرون از دیگر شرکت های فعال در حوزه تجارت و بسته بندی و برندینگ زعفران در اسپانیاست.
این شرکت اسپانیایی که در شهر نولدای والنسیای اسپانیا مستقر است، با برندهای هکو و سان مدعی فعالیت در این حوزه از سال 1874 تاکنون است.
طبیعتا اعلام این سابقه برای مشتریان نوعی اطمینان خاطر ایجاد میکند و پشتوانه #برند است.
به طور کلی، در ایران، همچنان معضل اصلی صنعت بسته بندی و یا برند ملی زعفران عنوان می شود در حالیکه برندینگ و نفوذ به بازار خرده فروشی یک هنر است که البته با حوصله و صرف وقت و هزینه به دست می آید.
در وبسایت این شرکت نیز تلاش شده است سابقه این برند زعفران به خوبی نشان داده شود:
وبسایت شرکت و برند زعفرانی هکو را هم ببینید.
متاسفانه، برخی از شرکت های زعفرانی کشور، اهمیت برندینگ در بلندمدت و سابقه را به درستی درک نمیکنند؛ چنانکه درباره برخی برندها میبینیم که با فوت موسس برند، فرزندان هرکدام برای خود شرکتی و برندی به راه انداخته اند و هرچه پدر رشته کرده را پنبه می کنند.
اگر میخواهیم ارزش افزوده زعفران به جیب خودمان برود، باید برندینگ و راه های نفوذ در بازار خرده فورشی را جدی بگیریم و اصولی پیش ببریم. موضوعی که توسط برخی شرکت ها با مدیران جوان تر، پیگیری می شود.
درباره برند زعفرانی آلمانی با نام میاسا هم اینجا بخوانید