• صفحه خانگی
  • >
  • تحلیل
  • >
  • نبض بازار/افت 5 درصدی قیمت نگین در بازار آتی/ چرا آتی سقوط کرد؟

نبض بازار/افت 5 درصدی قیمت نگین در بازار آتی/ چرا آتی سقوط کرد؟

  • توسط دنیای زعفران
  • اردیبهشت 4, 1399
  • تحلیل

نبض بازار؛ پنج شنبه خونین بازار آتی

افت 5 درصدی قیمت نگین در بازار آتی

قیمت اتی کمتر از نقدی شد

این پنج شنبه، بر اساس هفته های قبل که معمولا بورس و بازار زعفران کم نوسان بودند، شاهد تغییرات جدی قیمت مخصوصا در بورس بودیم که در ادامه مرور می شود.

وضعیت بازار نقدی؛ افت محدود قیمت ها

قیمت ها در روز پایانی هفته در بازار نقد بسیار اندک کاهش یافت. در طول هفته نیز بارها شاهد این روند بوده ایم اما میزان آن اغلب بسیار اندک بوده است. لذا ، علی رغم آنکه در روزهای متمادی شاخص منفی بود اما کماکان شاخص پوشال بیش از  ۷.۱ و نگین نیز بیش از  ۸.۸ است ؛ امری که به وضوح حاکی از ثبات نسبی قیمت ها در بازار نقد می باشد.

البته به طور کلی به نظر میرسد افت  قیمت ها در بورس طی این هفته، بر بازار نقدی نیز تاثیرگذار بوده است.

وضعیت قیمت در بورس زعفران ، پنج شنبه 4 اردیبهشت

امروز پنج شنبه چهارم تیرماه، در حالی بازار نقدی سنتی اندکی افت نشان داد و بازار نقدی بورس (گواهی سپرده) تعطیل بود، در بازار آتی قیمت زعفران نگین تا حداقل مقدار مجاز روزانه سقوط کرد!

به نظر می رسد امیدهای فعالان این بازار برای رشد قیمت در اردیبهشت (مشابه سال قبل) ناامید شده و این موضوع باعث فشار فروش شده است.

درباره شرایط بازار نقدی و بورس و حساسیت های این روزها در تحلیل های ابتدای هفته توضیح دادیم و گفتیم که بر اساس روند هفتگی ممکن است یک ریزش داشته باشیم. این تحلیل ها که اول هفته منتشر شده را بخوانید تا علت ریزش را دریابید:

تحلیل تکنیکال زعفران آتی/ نقطه حساس تیر / اینجا گفتیم که از دست رفتن حمایت 9.250 برای تیر خطرناک است

مروری بر روندهای هفتگی زعفران بورسی در ۵ ماه اخیر؛ توضیح دادیم که در 5 ماه اخیر هر بار در هفته اول ماه نوسان شدید داشتیم، این بار نوبت افت بود!

مروری بر جدول تحلیل بنیادین زعفران؛ روزهای خاص و سخت؛ زعفران فرصت رشد را از دست داده و اکنون در موقعیت حساس و سختی قرار گرفته است. از دست رفتن امید رشد یعنی افزایش سفارش های فروش

قیمت آتی از نقدی کمتر شد!

بر این اساس، قیمت زعفران نگین تحویل اردیبهشت در حالی به زیر 8.2 م.تومان سقوط کرده که قیمت نقدی زعفران نگین در بورس بین 8.5 تا 9.1 م.تومان است!

بازار آتی است دیگر!؛ یک بار نفت آمریکا را تا منفی 40 پایین می آورد و یک بار هم زعفران ایران را به زیر قیمت نقدی میرساند!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید