• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • مرور جداول اماری و تحلیلی زعفران ؛ تثبیت خانه های سبز و ریزش ترس بازار

مرور جداول اماری و تحلیلی زعفران ؛ تثبیت خانه های سبز و ریزش ترس بازار

مروری بر جداول اماری و تحلیل زعفران در بورس

تثبیت خانه های سبز، خرید حقوقی و ریزش ترس بازار

همانطور که در تحلیل پیشین از جداول اماری و تحلیلی زعفران (اینجا: به روز رسانی جدول عوامل تحلیل موثر بر قیمت زعفران در ابتدای این هفته) تصریح کردیم زعفران بعد از سه هفته ریزش از انتهای هفته قبل در حال تثبیت در کف قیمتی است. شاخص ها و برخی آمارها نیز این موضوع را تایید میکند.

از جمله جداول تحلیل و سنجش عوامل موثر هفتگانه است که پیشتر نیز ارائه و تصریح شده بود که خانه های سبز در حال تقویت است و این موضوع با تحولات روزهای شنبه و یک شنبه تثبیت شد. با این حال هنوز برخی خانه های جدول قرمز است!

بین عوامل مختلف تنها روند افزایش عرضه در بازار نقدی است که قرمز است و می تواند از نظر بنیادین عامل فشار بر بازار باشد. اما اگر توجه کنیم که:

 1- بازار نقدی طی 2هفته اخیر با وجود افزایش عرضه در برابر کاهش قیمت بسیار مقاوم بوده و میزان کاهش بسیار کم بوده است 2- افت قیمت های بازار نقدی عمدتا برای محصول ضعیف بوده و محصول باکیفیت همچنان تقاضای خوبی دارد و 3- قیمت بورسی تقریبا در کف است و برای محصولات باکیفیت برخی انبارها دارای حباب منفی است

قیمت های فعلی را می توان جذاب یافت. نکته مهم دیگر این است که بعد از افت شدید دیروز در نماد طلای سرخ و بازگشت مجدد بازار از این سطح، می توان گفت فروشنده تضعیف شده و ترس بازار ریخته است. به بیان دیگر کف حمایتی تقویت شد.

جداول اماری و تحلیلی زعفران :

حقوقی نیز خریدار خالص بود که نشان از جذابیت قیمت های منفی دارد. حقوقی اخیرا در پوشال اردیبهشت هم خریدهای نسبتا سنگینی دارد.

ریسک خرید در قیمت های فعلی، اتفاقات غیرمترقبه در بازار نقدی و یا سفته بازی شدید در بازار آتی است. وگرنه خرید در نگین زیر 8 تومان (چه در گواهی و چه در آتی اردیبهشت) کم ریسک خواهد بود. اما طبیعتا خرید در نمادهای دورتر آتی در روند صعودی بهتر است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید